Avatar billede varmeskud Praktikant
05. august 2011 - 16:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Få lyd ud af bærbar højtaler

Hej

Jeg har en Dell Latitude D610 bærbar med tilhørende dockstation på. Den køre med windowx XP pro med SP2

Jeg kunne godt tænke mig at få lyd ud af computerens højtaler + lyd ud af mini jack lyd udgangen?

Normalt sætter jeg en mini jack splitter i, og så lyd kabel over til mit lyd anlæg + et lyd kabel over i nogle små højtaler.
Men jeg kunne godt tænke mig at jeg slap for at sætte de små højtaler til, og i stedet brugte computerens indbygget højtaler.

Højtalerne i computeren virker, da der fint kommer lyd ud af dem. Men sætter jeg lyd kabel i computeren, så slår den jo selv compuerens højtaler fra og kun bruger lyden via mini jack udgangen.

Så hvordan er det muligt at bruge mini jack lyd udgangen + computerens indbygget højtaler på samme tidspunkt?
05. august 2011 - 17:14 #1
... det tror jeg ikke at du kan!
Der er en mekanisk kontakt, som afbryder de indbyggede højtalere, når der isættes et stik...

--

XP PS2 ? Du mener forhåbentlig SP3 + 117 efterfølgende opdateringer ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 17:14 #2
Det er forskellige muligheder for at have lyd på begge samtidig sådan at der altid er lyd på interne selv om du har jack i eller ej? det afhænger af hvad du har Realtek eller???
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. august 2011 - 18:29 #3
karise
det er en gammel pc som jeg bruger til at styre loeb med, og hvor der ellers intet er paa pc. samt den ikke er kraftig nok til at kore med alle opdateringer paa.
de pc jeg har data paa er fuld opdateret.

poko1
det er realtek program til lyd. hvordan ser jeg om den kan?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. august 2011 - 22:59 #4
Så kom der mail igen Eksperten??
du skriver at det er en ældre model men det kan jo være at det kan lade sig gøre alligevel? stilles der hhvor pilene er.
http://gratisupload.dk/vis_billede/63638/
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. august 2011 - 07:52 #5
Nu bliver jeg faktisk i tvivl om det er den pc hvor der er realtek på.
Hvordan finder jeg nemmest ud af det?
Syntes nemlig ikke der står realtek nogen steder.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2011 - 08:07 #6
Nej det er "SIGMATEL STAC 975X AC97" og det er ikke noget der har været gennem noget jeg har haft over mit værksted.
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. august 2011 - 09:09 #7
Okay.
Hvis det er en mekanisk kontakt i stikket. Så burde jeg vel kunne se det og fjerne det? Hvis jeg åbner den?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. august 2011 - 09:21 #8
Problemet er jo at det er de indbyggede højalere du afbryder når Jackstikket bliver sat i så du skal kortslutte et par ben.
Avatar billede varmeskud Praktikant
06. august 2011 - 09:36 #9
Okay.
Nu har jeg sat dockstationen til.
Og der ryger de indbygget højtaler også når jeg sætter ledningen i.
Så det må vel næsten være noget længer inde i computeren de bliver afbrudt?
Avatar billede varmeskud Praktikant
04. september 2011 - 01:12 #10
Er desværre ikke kommet så meget vider.
Så pt. har jeg købt en lille højtaler som jeg så kan have med.

Men er der nogle som har en løsnings model til hvordan jeg kan få computerens højtaler til at afspille mens jeg har et mini jack stik i. Så vil jeg blive rigtig glad.
Avatar billede varmeskud Praktikant
17. november 2011 - 23:13 #11
Nogen der kunne hjælpe yderligere?
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. november 2011 - 23:46 #12
Nogen der vil have point?
Så jeg kan lukke spørgsmålet her.
Avatar billede varmeskud Praktikant
13. januar 2012 - 17:38 #13
Der er ingen der har ønsket point.
Så derfor ligger jeg selv svar, og lukker spørsmålet uden at have fået klaret det.