Avatar billede perav Nybegynder
01. august 2011 - 22:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gmail som standard klient

Jeg kan ikke få Gmail til at være min standard klient, hver gang jeg klikker på en mailto på internettet popper min Outlook frem.

Jeg har hentet Gmail notifire og sat hak i at den skal være standard, men Outlook åbner fortsat.

Jeg har også prøvet at rette inde i Outlook at den ikke skal være min standard klient, men intet hjælper.

Har også prøvet med Mozilla uden held.

Er der en som kan hjælpe.
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2011 - 22:45 #1
Kontrolpanel-->Programmer-->Standardprogrammer-->Knyt en filtype....

Der finder du mailto (det er en protokol og findes derfor allernederst) og sætter gmail til standard.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2011 - 22:49 #2
Jeg ved ikke, men hvilken browser bruger du? Hvis du bruger Internet explore så mindes jeg det skal ændres i det programs indstillinger.. men er ikke helt sikker..
Avatar billede perav Nybegynder
01. august 2011 - 23:06 #3
pstidsen: Jeg kan godt finde Mailto under standardprogrammer, men der kan jeg vælge Outlook/Windows Mail/Windows Live mail, men de er alle tre nedtonet og jeg kan ikke gøre noget ved dem.

Hvordan tilføjer jeg iøvrigt Gmail?
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2011 - 23:13 #4
nu kender jeg ikke gmail (ved selvfølgelig hvad det er), men er det et klientprogram eller er det webbaseret?
Avatar billede perav Nybegynder
01. august 2011 - 23:20 #5
Det er webbaseret og det er meget nødvendigt at jeg får den til at være standard da jeg skal bruge det via et program i min virksomhed som henviser til gmailkonto
Avatar billede pstidsen Novice
01. august 2011 - 23:33 #6
Prøv at gå ind i "Angiv dine standardprogrammer" i stedet for "Knyt en filtype....". Vælg det program du bruger gmail og tryk på den nederste af de to knapper. Den hedder noget med "Vælg indstillinger for dette program". Se om der ikke er noget med mail. Jeg har lige prøvet med Google Crome, FireFox og IE. Der er IKKE noget med mail, men hvis du tager Opera så er der både mailto protokollen og et eller andet MAP send mail. Prøv det. Det er dog ikke testet (beklager et rodet indlæg!)
Avatar billede perav Nybegynder
02. august 2011 - 08:08 #7
Mit problem i "Kontrolpanel/Programmer/Standardprogrammer/o.s.v." er at når jeg vil ændre noget kan det ikke lade sig gøre, da de "flueben" der er hakket af, er nedtonet og jeg kan ikke ændre dem.
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2011 - 12:56 #8
Har du også prøvet med Opera?
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2011 - 12:58 #9
Avatar billede perav Nybegynder
03. august 2011 - 00:34 #10
Jeg har gjort præsis som der står vedr. Gmail Notifire men det virker ikke, jeg har også fået besked fra andre af mine kollegaer at de har samme problem, så nu er det blevet droppet.

Send et svar så er der point for din hjælp :-)
Avatar billede pstidsen Novice
03. august 2011 - 22:29 #11
Får du her. Synes du/I skal vælge Windows Live Mail. Det er gratis og ligner til forveksling Outlook (dog ikke med ligeså mange funktion, men det basale (og lidt til) er der).