Avatar billede brita Nybegynder
01. august 2011 - 19:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Avi-video viser kun første billede i Adobe Premiere

Jeg er for første gang gået i gang med at lære at bruge Adobe Premiere Pro CS4, men er løbet ind i et problem:

Jeg har optaget nogle små videofilm i VGA med 30fps på mit lille Olympus pocket-kamera.
Filmene optages i avi-format og vises fint i Windows Media Player, Quicktime Player, Realtime Player mv, men når jeg importerer dem til Premiere Pro kan jeg ikke få lov at se mere end de måske 3-4 første billeder i meget langsom slowmotion. Lyden er til gengæld helt fint.

Jeg har søgt på nettet efter en løsning og fandt også en del forslag, som jeg forgæves har prøvet af. Jeg har downloadet fem forskellige konverteringsprogrammer, men kun et af dem virkede og det er et sharewareprogram, der kun konverterer 20 procent af filen, indtil jeg betaler.

Findes der ikke et freewareprogram, der virker, eller kan jeg gøre noget så Premiere vil acceptere mine avi-filer? Det virker ret bøvlet at skulle konvertere alle filer, før man kan arbejde med dem.

Tak på forhånd! ;)
Avatar billede brita Nybegynder
02. august 2011 - 14:53 #1
Lukker.
Efter utallige forsøg og en del reseach plus lidt held opdagede jeg, at den medfølgende Adobe Media Encoder CS4 kunne klare opgaven!
Avatar billede brita Nybegynder
02. august 2011 - 14:54 #2
ups - svar