Avatar billede kmjustdk Nybegynder
29. juli 2011 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

rippe dvd

hej jeg sidder og leger lidt med at rippe alle mine dvder og smide dem på en mediaserver, og dette går egentlig også fint nok.

men nu er jeg så kommet til et problem med mine serier, ville jo egentlig gerne at den kunne rippe sådan at hvert afsnit blev for sig,
nogen det ved noget om det ???
29. juli 2011 - 11:32 #1
...at hvert afsnit blev for sig,... - Ikke forstået ?
Avatar billede kmjustdk Nybegynder
29. juli 2011 - 11:54 #2
jamen for at tage et eksempel så fx rejseholdet der ligger jo 3-4 afsnit på hver dvd, og den vil jeg så gerne have splittet op sådan at jeg har hver afsnit som fx en xvid eller noget i den stil, kan det lade sig gøre
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2011 - 11:57 #3
Hvilket program bruger du?
I det program jeg bruger (Dvdfab Platinium 4) kan man tage et afsnit ud af gangen.
Avatar billede kmjustdk Nybegynder
30. juli 2011 - 12:28 #4
kan du evt komme med en forklaring på hvordan det fungere, jeg har fundet programmet dog i en nyere udgave. men hvordan virker det ???
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2011 - 14:14 #5
Nå jeg sætter en dvd i, og vælger main movie, kommer de forskellige afsnit til at stå i boksen til venstre, og jeg kan vælge dem her fra. Lyd og undertekst kan liges vælges, så man ikke bruger plads på noget der ikke er brug for. Det der rippes kan brændes ud ved at vælge drevet, men det kan også sende det til en mappe. Envidere kan det komprimere det så det fylder mindre.
Her er billede der viser ca. hvordan programvinduet ser ud:
http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/d/dvdfab_platinum-221429-1237355764.jpeg
Avatar billede kmjustdk Nybegynder
06. august 2011 - 11:34 #6
super jeg har fået det til at virke, kunne du evt. komme med et svar så du kan få dine points ??
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2011 - 12:04 #7
Ping