Avatar billede thorbjoernen Nybegynder
25. juli 2011 - 16:07 Der er 3 kommentarer

afspilningsliste i audacity

Hej
jeg har installeret audacity. Jeg optager en LP og exporterer den i
WaW. Men når jeg f.eks vil afspille den i windows media player, kommer der kun det navn frem, som jeg har gemt filen i. Jeg mangler en afspilningliste med de enkelte numre
mvh
Thorbjørn Hentze
Avatar billede chalde Seniormester
25. juli 2011 - 17:40 #1
Skal audacity bare gætte sig til hvad det er du fodrer den med?
Dertil supporterer WAV ikke metadata, så du skal vælge et format der kan det (mp3, wma osv..).
Og som jeg læser det du skriver, så smider du hele LP'en i én fil. Her er du nødt til at dele den op i hvert track og derefter tagge hvert track.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 19:40 #2
Enig i #1. Du skal åbne den samlede fil,og trække musen med venstre knap nedtykket over hvert nummer, og vælge eksporter som i "Fil", og så det filformat du ønsker, og omdøbe filen i det navn du vil.
Når dette er gjort kan du åbne filnen og fin redigere i den (fjerne afslutning fra forrige nummer og start på næste). Der er et hav af værktøjer som du sikkert har opdaget under "effekt".
Hvis du ikke kan eksportere din musik som evt mp3, skal du ind og finde en fil der hedder lame.dll. Den ligger i system 32 mappen mener jeg det er.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2011 - 19:47 #3
Ps hvis du skal brænde det ud og bruge på anlæg vil jeg anbefale du ikke komprimerer den (Wav), men hvis det kun skal bruges til pc og hvad den kan yde så kan du vælge måske 256 kbit Mp3 for en rimelig kvalitet. Det kan du selv justere i indstillingerne til programmet.
Du vil under alle omstændigheder skulle omdøbe filerne manuelt.
Og de fleste brænderprogrammer kan indskrive den tekst du skriver under de nævnte numre. Det har jeg ikke haft problemer med.