Avatar billede Campagnolo Nybegynder
22. juli 2011 - 18:24 Der er 13 kommentarer

Hastighed

Min internetorbindelse er blevet opgraderet fra 12 Mbit til 20Mbit.
Men med min Router Zyxel 335 er hastigheden kun 11,6.
Direkte på kabelmoden er der 20Mbit.
Hvorfor nu det?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. juli 2011 - 18:30 #1
Bruger du os kabel til router eller kun til modem? (Under testen)
Avatar billede Campagnolo Nybegynder
22. juli 2011 - 21:44 #2
Da jeg afprøvede modem var det med kabel imellem modem og PC.
Med hastighedstest på 11,6 er router tilsluttet modem med kabel og kabel imellem router og PC og ikke andre PCere er på samtidig.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 10:37 #3
Har du fået routeren med fra din internet udbyder? Eller har du selv købt den?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 10:39 #4
Avatar billede Campagnolo Nybegynder
23. juli 2011 - 11:36 #5
Jeg har selv købt router og ikke igennem udbyder
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juli 2011 - 21:47 #6
Okay, har du selv sat routeren op (I webuien?) eller har du slet ikke være derinde?
Avatar billede Campagnolo Nybegynder
24. juli 2011 - 10:21 #7
Ja
Avatar billede Campagnolo Nybegynder
24. juli 2011 - 10:25 #8
Ja det er router som på link.
Forstår ikke hvad du mener med webuien?
Men jeg har sat den op med kode osv.
Men jeg syntes ikke der er nogen steder man kan sætte den til at "låse" hastigheden så den skulle da bare køre 2o Mbit
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2011 - 11:44 #9
#8 Ja det vil jeg os mene, men nu har jeg ikke lige selv følgende router så jeg aner ikke hvilke muligheder der er.

Hvor lange lan kabler er der tilslutter router (Fra modem til router og router til pcere)

Samt hvor hurtigt er dit netkort? Er det 10, 100 el 1000 Mbit? (Kig i windows joblisten)
Avatar billede Campagnolo Nybegynder
24. juli 2011 - 12:18 #10
Fra kabelmodem til router 1meter
Fra router til PC 1  meter.

Netkort er 100Mbit men det kan jo heller ikke være det, fordi når jeg kører uden om router fejler hastigheden ikke noget.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2011 - 12:31 #11
Nej, men så er det routerens indstillinger eller routeren, jeg kan forestille mig at det er routeren, zyxel er ikke ligefrem helt gode til og lave netværksprodukter så mit bedste bud er at enten så er det i webuien (Hvis den har det) eller routeren i sig selv der er problemet...
Avatar billede Campagnolo Nybegynder
24. juli 2011 - 12:45 #12
Jeg mener ellers Zyxel er noget af det bedste der findes på markedet.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juli 2011 - 13:04 #13
nja det trode jeg os, men efter at have mødt flere som dig med deres netævkrs udstyr og selv købt en nas server fra zyxel som nu blot står i en pap kasse ja så er de udelukkede på det område fra min side og jeg vil derfor ikke anbefale dem til nogen med de erfaringer jeg har..