Avatar billede Walz Nybegynder
17. juli 2011 - 19:54 Der er 12 kommentarer

Tilslutning af Creative inspire T6100 Højtalere til Bærbar.

Hej. Jeg købte igår en HP Pavillion Dv7 bærbar igår.

Jeg købte samtidig nogle Creative Inspire T6100 Højtalere.
- Hvor der på pakken står, at de kan tilsluttes computere.

Men Når jeg tilslutter højtalerne til min bærbar,
så virker anlægget skide fint - skide godt lydanlæg!

Men en af højtalerne virker ikke - Det stik, hvor Center højtaleren skal sættes ind i - virker ikke.

Jeg snakkede med en af mine venner, som har rimelig god forstand på computer osv. og han fortalte, at jeg har tre stik i min computer, men hvor en af dem er til microfon - Højtalerne har tre stik som skal sættes ind i computeren, hvor det stik som sættes ind i microfonen IKKE virker.

Han snakkede omkring en boks, hvor man kunne sætte alle tre stik i, hvor boksen så tilsluttes til computeren. Men han vidste ikke hvilken boks man skal have fat i og hvordan.

Så mit spørgsmål er så, hvilken boks skal jeg købe?
Hvor kan jeg købe sådanne bokse?
osvosv.

Glæder mig til at få et svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2011 - 19:57 #1
Er dit lydkort konfigureret til at køre surround?
Avatar billede Walz Nybegynder
17. juli 2011 - 20:02 #2
Aner det ikke. Hvordan finder jeg ud af om den er det? :)
Avatar billede Walz Nybegynder
17. juli 2011 - 20:09 #4
Det er det højst sandsynligt. Men som jeg kan læse, så behøver man måske ikke købe sådan en adapter? Som jeg kan læse det, så skal man bare redigere lydudgangene. Men hvordan ved jeg ikke. Jeg har windows 7 :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2011 - 20:09 #5
Jeg ved ikke lige hvordan det gøres i Windows 7 desværre,da jeg selv kører XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2011 - 20:13 #6
På min xp maskine når 5.1 surround vælges forsvinder mikrofonindgangen og bliver til en lyd udgang.
Og det er her at center og sub skal tilsluttes.
Avatar billede Walz Nybegynder
17. juli 2011 - 20:14 #7
Hvordan vælger man så 5.1 Surround til ens bærbar? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2011 - 20:37 #8
Har på et tidspunkt set min søn rode med det, og jeg mener man skal ned i højttaler ikonet og rette det til her. Og du skal ind under "afspilning" og finde nogle avancerede indstillinger her. Når du kommer derind er der flere mulingheder til surround du kan vælge.  Håber der kommer en det kan være mere præsis, hvis du ikke kan finde det.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2011 - 20:40 #9
Højreklik på højttaler ikon- vælg afspilningsenheder-Marker højjtaler og vælg konfigurer knap tror jeg det er.
Får du så ikke nogle muligheder her?
Avatar billede Walz Nybegynder
17. juli 2011 - 20:48 #10
Har kun en mulighed som hedder Stereo.

Men er der nogle lydkort som man kan tilslutte højtalerne og computeren til? så det virker :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2011 - 09:53 #11
Jo og det troede jeg faktisk også din pc kunne. Med de lydkort der er nu burde alle understøtte 5.1 surround.
Kunne måske tænkes du måske skal have opdaterer nogle drivere.
Avatar billede Walz Nybegynder
01. august 2011 - 00:39 #12
Hvordan opdatere jeg nogle drivere?