Avatar billede krukken Juniormester
12. juli 2011 - 07:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL server merge replication

I forbindelse med et projekt bruger vi SQL server merge replication til at synkronisere et par tabeller. Udfordringen er, at forbindelsen helt kan forsvinde, og være nede i flere timer(men også bare minutter).

Ved I hvad der sker, hvis man sætter et timed event op, som forsøger at synkronisere tabellerne eksempelvis hvert minut, og den forsøger at synkronisere mens forbindelsen er væk? Vil den bare forsøge igen minuttet efter, eller går hele SQL server merge replication-eventet ned?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
12. juli 2011 - 18:05 #1
Ja den vil forsøge igen :)

Hvor lang tid snakker vi om der kan gå imellem forbindelse? Der findes en "The subscription(s) have been marked inactive and must be reinitialized." som har default å 72 timer, men denne kan justeres.
Avatar billede krukken Juniormester
13. juli 2011 - 19:56 #2
Den kan gå alt lige fra 1 min til en uge:) Men det betyder reelt, at man bare kan sætte den til uendeligt også, den begynde at synkronisere mellem tabellerne igen, når der kommer forbindelse?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. juli 2011 - 12:09 #3
Ja det kan du godt, men hvor smart det lige er kan jo diskuteres. Nogle gange kan det være nødvendigt, andre gange kan man overveje et snapshot, svært lige at sige det ene eller andet uden at specifikt til miljøet :)