Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 20:45 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Slette private beskeder

Hej coadmin
Hvad er grunden til at man ikke kan slette sine beskeder, men blot arkivere dem?

Jeg har min egen teori, og vil smide den ind når dette er besvaret af coadmin.

I brugere er selvfølgelig velkomne til at komme med kommentarer - blot hold jer til topic :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 20:48 #1
Saamt hvorfor man ikke kan se i beskeder hvem man har skrevet til...
Avatar billede The_Buzz Novice
05. juli 2011 - 20:48 #2
Well en årsag kan være på grund af terror lovgivningen...

De steder jeg har programmeret besked systemer bliver beskeder ikke slettet men "fjernet fra folks visning". Fordi at beskederne skal være tilgængelig mener 180 dage efter afsendelse. Det kan sagtens være længere tid end 180 dage, det er jeg ikke 100% sikker på...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
05. juli 2011 - 21:04 #3
Jeg tror ikke det gavner så meget at skabe myter.

Det handler helt simpelt om at hvis jeg lavede en "slet"-funktion i stedet for en "arkiv" så ville vi få mails om at "Jeg er lige kommet til at slette en mail, kan du hjælpe med at genskabe den".

Derfor kan du ikke slette og jeg slipper for support :-)
Avatar billede chalde Seniormester
05. juli 2011 - 21:08 #4
#2 Det falder ikke under logningsbekendtgørelsen:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2445
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 21:16 #5
Perfekt og ja svaret er simplere end de fleste troede ;)

Min teori havde jeg lovet at poste, og den følger stilen fra #1 meget godt: http://www.eksperten.dk/spm/940358#reply_7790000
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2011 - 21:31 #6
Jeg støtter den holdning, at intern mail kan slettes, for modsat almindelig mail, er den jo ikke mere privat end at admin og andre med adgang kan læse med. Så hvis nogen har skrevet noget, som ikke kommer andre ved, skal det også kunne slettes.
At nogen så sletter ved en fejltagelse, det er bare ærgerlig, og ikke noget at belæmre admin med. Det skal bare gøres klart.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2011 - 21:38 #7
Problemet med privat er jo, at man som regel ikke kan se en brugers rigtige mail. Men nu har jeg lagt min egen g-mail ind under Profil tekst.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 23:56 #8
Hvis man nu tilføjer et system hvor der kommer en pop up box frem som spørger "er du sikker på at du vil slette dine beskeder"? hvor man så skal trykke ja/nej, og så en dobbelt tjekker som siger "dette vil slette alle dine private beskeder" hvor man så kan trykke ok/annuler, så kan man umuligt komme til at slette beskederne ved en fejl.

Jeg savner faktisk den funktion da jeg har en hel del breve liggende som jeg gerne vil have slettet da de er gamle og uaktuelle.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juli 2011 - 00:24 #9
Jeg har godt nok meget svært ved at se problemet.....
Arkiver gamle beskeder, og de er "væk" fra indbakken...
Det er vel netop pointen, at man arkiverer dem som er gamle og uaktuelle.
De fylder jo ikke på vores egen PC, så hvori ligger problemet?

Vi kan jo heller ikke slette spørgsmål/indlæg....
06. juli 2011 - 06:41 #10
#8 - jeg håber at det ønske vil få LAV prioritet i forhold til mange andre fejl/ønsker her på E.'s system...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
06. juli 2011 - 19:51 #11
#9 De er ikke væk når de bliver arkiveret. De bliver blot gemt på din bruger. Det jeg ønsker er at slette dem permanent da jeg ikke vil have dem liggende. Der er en væsentlig forskel.

#10 Det er fint med mig, men man kan slette sine privat beskeder på stort set alle forums hvor systemet med privatbeskeder er tilgængeligt. Det giver heller ikke nogen mening ikke at kunne, da man bare kan indføre en dobbelt tjekker så folk umuligt kan slette dem ved en fejl. Derudover, hvis CoAdmin har mistanke om at der foregår ulovligheder via. privatbesked så kan han vel bare gribe ind og evt. uddele advarsler til de pågældende.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2011 - 22:21 #12
Det har absolut ikke nogen mening at du vil have en slet funktion hvis du ikke kan give en forklaring på hvorfor du vil have dem slettet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2011 - 22:22 #13
har skal rettes til giver
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 16:33 #14
#12 Jeg ønsker at slette dem fordi at jeg ikke ønsker at have mine private samtaler m.m. liggende i hverken et arkiv eller en inbox og derfor ønsker jeg at slette dem. Plain and simple.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2011 - 16:36 #15
Som john_stigers skriver, det er netop det, som ikke giver nogen mening..........når du ikke kan give en årsag.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 16:54 #16
#15 Læs #14.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2011 - 16:56 #17
Har jeg gjort, det er den jeg svarer dig på.......
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 18:59 #18
#17 Du spørger om en årsag og den har jeg givet dig i #14.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2011 - 19:07 #19
Nope, du skriver: Jeg ønsker at slette dem fordi at jeg ikke ønsker at have mine private samtaler m.m. liggende i hverken et arkiv eller en inbox og derfor ønsker jeg at slette dem.

Du skriver ikke hvorfor......

Det er såre simpel: Arkiver dine beskeder, og lad være med at klikke på Se beskedarkivet, og du ser dem aldrig mere.

Som du selv skriver: Plain and simple.

Men rigtig, det er jo agurketid, så et eller andet skal man jo finde på..........
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 19:14 #20
#19 Hmm nej, du misforstår det der er skrevet og du gør det muligvis intentionelt.

Jeg skriver jo præcist hvorfor jeg ønsker at slette dem. Jeg ønsker at slette dem fordi de er uaktuelle og jeg ikke ønsker at have mine private samtaler liggende på min bruger til evigtid. Derfor ønsker jeg at slette dem. Så jeg har givet en årsag ligesom at jeg også har skrevet præcist hvorfor at jeg ønsker at slette dem.

Hvad du så ikke forstår af dette er mig en gåde, men årsagen til hvorfor jeg ønsker at slette beskederne fremgår meget klart og tydeligt i min text. Det kan desværre ikke skæres mere ud i pap end det allerede er blevet gjort.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juli 2011 - 19:22 #21
For mig at se, er det skåret ud i pap, at du ikke ønsker at fortælle hvorfor du ikke vil have dine beskeder liggende i arkivet til evig tid......

Irmc
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 19:28 #22
#21 Det er så din måde at se det på. Årsagen ligger skrevet sort på hvidt i #20, så kan du vælge at benægte den eller læse den. Det er dit eget valg.

Under alle omstændigheder så håber jeg at det bliver taget seriøst og muligheden vil være tilstedet engang i fremtiden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2011 - 19:46 #23
"Jeg ønsker at slette dem fordi de skal slettes"

Det er i bund og grund det svar du giver.
Jeg bad om en grund :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. december 2011 - 22:21 #24
#23 De skal ikke bare slettes for at slettes.

Men de skal derimod slettes fordi jeg ikke vil have mine personlige samtaler liggende på eksperten.dk (private oplysninger).
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
12. december 2011 - 22:26 #25
Hvad fejler I? Han ønsker at slette beskederne. Det er da grund nok. Så er den ikke længere :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2011 - 22:29 #26
Hvis det er et problem for dig, så lad vær med at bruge muligheden.

Det er kun dig der har adgang til posten alligevel.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. december 2011 - 22:41 #27
#26 Nu er problemet så at jeg engang imellem modtager private beskeder som for mit vedkomne er meget relevante og interesante, men dem må jeg jo så bare lade være med at svare på?

Jeg syntes ikke det kan være så svært at tilføje en sådan funktion, det har man 99.9% af alle steder/forums med mulighed for privat post.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2011 - 08:10 #28
Du har fået en forklaring, men du får den lige igen:
Det handler helt simpelt om at hvis jeg lavede en "slet"-funktion i stedet for en "arkiv" så ville vi få mails om at "Jeg er lige kommet til at slette en mail, kan du hjælpe med at genskabe den".

Derfor kan du ikke slette og jeg slipper for support :-)
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
13. december 2011 - 08:19 #29
Den forklaring holder jo ingen steder. Det er en ommer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2011 - 08:46 #30
Måske, men det er sådan det nu engang er.
Desuden er det stadig privat post, og det er kun brugeren selv der har adgang, så der er ikke det store problem.

Jo kosmetisk, da man jo ikke kan slette, men det er en detalje der er til at leve med for de fleste.
Avatar billede kristina88 Nybegynder
19. juni 2012 - 08:31 #31
man kan slette sine beskeder på facebook hvis du åbner samtalen trykker på handlinger, så står der slet beskeder, og dine beskeder slettes og denne handling kan IKKE fortrydes :)