02. juli 2011 - 18:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Joomla, butik med betalingsløsning i paypal

Jeg forsøger at lave en webshop på en bestående hjemmeside for en forening, foreløbigt som test på mit eget domaine.  Den bestående hjemmeside bruger Joomla 1.5 og foreningen ønsker at bruge paypal for pengeoverførsler.

Men jeg er åbenbart ikke så smart som jeg troede.  Jeg søger derfor hjælp, og det kommer jeg nok til at betale mig fra.

Det drejer sig om en forening der skal arrangere mikro-lån.  Folk skal kunne gå ind på siden og vælge at yde lån til et konkret formål (for eksempel til en kædesav til en mand i Uganda, så han kan skære udgåede træer op og sælge dem som brændsel) og overføre beløbet til foreningens konto.  Ved lånets udløb skal långiveren betales tilbage.  Ved lånets ydelse og når det kan indfries skal der kommunikeres fra foreningen til långiveren, og långiveren skal have en konto som han kan kikke på, for eksempel se om manden i Uganda betaler sine afdrag til tiden.

Jeg forestillede mig at bruge en webshop modul (foreløbigt Virtuemart 1.9).  Det at man ikke køber en genstand men betaler et lån er jo underordnet, og lånets tilbagebetaling kan velsagtens ordnes med webshoppens funktioner for at returnere varer.  Men det vil ikke som jeg vil.

Det er meningen, at jeg selv skal lave det under din vejledning, for eksempel at du ser mine ikke virkende koder og fortæller hvor det går galt.

En komplikation er, at folk skal kunne delvis lån.  For eksempel at en långiver kan yde 300 kroner af de 1000 kroner der kræves til kædesaven.

Hvem kan hjælpe mig dermed og på hvilke betingelser?
02. juli 2011 - 19:25 #1
Lige to tilføjelser:  (1)  Det behøver ikke at laves i Virtuemart.  (2)  Det er ønskeligt, at folk overfører betalingen med paypal men uden at skulle oprette en paypal konto.
06. juli 2011 - 05:44 #2
Jamen det var da ærgeligt.
Avatar billede knmuel1 Nybegynder
09. juli 2011 - 01:34 #3
Hej,
  Jeg kan arbejde på dit projekt, hvis det er stadig tilgængelig.
VH
09. juli 2011 - 14:07 #4
Det vender jeg lige tilbage til.
11. juli 2011 - 07:51 #5
Undskyld ventetiden.  Det drejer sig som sagt om mikrolån.  Jeg har i mellemtiden erkendt, at det ikke er webshop, såsom Virtuemart, men donation, såsom Joomdonation ( http://joomdonation.com/ ) der skal bruges.  Jeg har nu lavet denne testsite: http://christianjorgensen.be/Joomla , hvor jeg har opfundet otte lånesager, som folk så kan bidrage til.  Jeg arbejder nu med på forsiden under hvert billede at få placeret en knap 'Donate', men der venter jeg på hjælp fra udvikleren af Joomladination.

Hvor jeg i første omgang søger hjælp er til betalingsløsningen.  Den er nu for besværlig.  Det er et krav, at der skal bruges PayPal.

(1)  Når kunden på webstedet klikker på 'Donate' får de en formular der skal indfyldes med personlige data og kreditkort.  Derefter kommer kunden til en paypal site hvor kunden skal oprette en paypal konto og igen give de samme personlige og financielle oplysninger.  Det vil jeg gerne undgå.  På www.kiva.org kan man yde lån via paypal uden at skulle oprette en konto.

(2)  Jeg har problemer med at få paypal sandbox til at virke fra webstedet.  Jeg kan oprette sandbox konti og betale fra den ene til den anden, men når jeg prøver fra webstedet går det galt.

(3)  Når kunden har ydet et lån får kunden tre emails, en fra webstedet med tak for lånet, en fra paypal om oprettelsen af kontoen, og en fra paypal med bekræftelse af betalingen.  Det vil jeg gerne have rationaliseret.

Mener du, at du kan hjælpe mig dermed?  Det er vigtigt, at jeg selv deltager i løsningerne for at lære.  Det er jeg som sagt parat til at betale en rimelig timeløn for.

Jeg ser frem til at høre fra dig.
Avatar billede knmuel1 Nybegynder
16. juli 2011 - 13:52 #6
Hej,
Undskyld for det sene svar.
Jeg undersøgte dit projekt, og jeg kan kun integrere PayPall i sådanne eksisterende joomla hjemmeside. Resten af funktionalitet er ikke muligt i Joomla.
Jeg kan genopbygge hele webstedet, med alle de funktioner, der anmodes om i PHP.
Lad mig vide, hvis du er interesseret.
Hilsen
16. juli 2011 - 19:24 #7
Brug af Joomla og PayPall er bundene opgaver.  Jeg skal prøve at hjælpe foreningen bag den bestående Joomla hjemmeside www.momentumfinance.dk med funktioner der tillader folk at betale penge, og foreningen vil, at der skal bruges PayPall.

Jeg eksperimenterer på mit eget domaine http://christianjorgensen.be/Joomla.  Siger du, at du der kan integrere PayPall på en sådan måde, at brugere kan overføre penge uden at blive dirrigeret til at oprette en PayPall konto?  Det ville være interessant.
Avatar billede knmuel1 Nybegynder
19. juli 2011 - 14:56 #8
Ja, jeg kan integrere PayPal til din eksisterende hjemmeside,
fortæl mig, hvis du er interesseret.
hvis der er en anden opgave, så lad mig vide
Hilsen ,
Avatar billede thomaslester Nybegynder
20. juli 2011 - 16:06 #9
Min erfaring med Joomla og Paypal er, at du automatisk får mulighed for at betale med visakort (visadakort), hvis du ikke har en Paypal konto. Så medlemmer på www.fivk.dk betaler kontingent via ACE med deres Visadankort. Jeg har også købt et rigtigt velfungerende modul til indbetaling af støtte. (mod_AlsFlexiblePayPalPro). Det gælder også for WM.

Venligst T
Avatar billede knmuel1 Nybegynder
21. juli 2011 - 00:22 #10
Jeg kan hjælpe dig med PayPal integration samt andre betalingssystemer i dit hjemmeside,
21. juli 2011 - 06:30 #11
thomaslester, tak.  Jeg har allerede via en anden tråd, http://www.eksperten.dk/spm/943237 , fundet ud af paypal betaling uden at blive medlem.  knmuel1, Jeg finder trin for trin ud af det.  Jeg vender tilbage, hvis jeg kommer til at sidde fast.