Avatar billede ernan Nybegynder
01. juli 2011 - 12:02 Der er 15 kommentarer

W7 skaber ikke genoprettelsespunkter hver dag

Jeg ser mange steder at W7 skulle skabe genoprettelsespunkter hver dag, men det gør den ikke på mit system.
HVordan får jeg den til det?
01. juli 2011 - 12:19 #1
... det har jeg aldrig læst/hørt om ? Min(e) W7 gør det ikke ...
Avatar billede haverslev Novice
01. juli 2011 - 12:38 #2
Jo W7 skulle (burde)nu lave systemgendannelses punkter hver dag -Det kræver jo bare at computeren ER tændt hver dag :-)

Men den skriver kun gendannelsen som "Kontrolpunkt" når der ikke er installer f.eks program, spil, nogle opdateringer eller drivere som naturligt vil oprette gendannelse punkter.

MS$ skriver det også her:
(Hvor tit oprettes der gendannelsespunkter?  )
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juli 2011 - 19:36 #3
Systemgendannelse laver ikke systemgendannelsespunkter hver dag. Så dit system fejler intet.

Jeg går ud fra at du har nogle systemgendannelsespunkter, dvs. det er slået til?
Avatar billede ernan Nybegynder
02. juli 2011 - 10:52 #4
Iflg haverslevs ovenfor viste svar påstar Microsoft at den skal danne et hver dag.

Hvor tit oprettes der gendannelsespunkter?
Der oprettes automatisk gendannelsespunkter hver dag og lige før vigtige systemhændelser som f.eks. installation af et program eller en enhedsdriver. Du kan også oprette et gendannelsespunkt manuelt.
02. juli 2011 - 11:06 #5
... jeg (WIN7) får kun oprettet automatisk Systemgendannelsespunkt ved
* WindowsUpdate
* Seriøse program instalationer

og ikke "ind imellem" ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2011 - 13:38 #6
Har lige tjekket på 3 win7 maskiner herhjemme, og ingen af dem opretter hver dag.

Mit er det samme som #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2011 - 13:38 #7
ernan, kig lige spørgsmålet igennem. Du mangler at besvare #3
Avatar billede ernan Nybegynder
02. juli 2011 - 13:46 #8
ja  - er slået til.
Virker generelt fint.
Det kan forekomme at der ikke kan genoprettes - hvad kan det skyldes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2011 - 13:57 #9
Jeg har oplevet at man ikke kan systemgendanne hvis man har for mange punkter da diskpladsen man bruger til dette er brugt.

Man kan udvide således:
Højreklik på Denne Computer - Egenskaber - vælg fanen Systemgendannelse og marker dit drev - klik Indstillinger. Der kan du indstille hvor meget diskplads din systemgendannelse må bruge.

(Husk du skal ikke selv lave svar da dette er til løsninger og pointgivning)
02. juli 2011 - 14:16 #10
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juli 2011 - 19:52 #11
Vender du tilbage?
Avatar billede ernan Nybegynder
04. juli 2011 - 22:17 #12
Der er masser af diskplads afsat på disken til gendannelse.
Kan man lave en planlagt kørsel - systemkommandoer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juli 2011 - 20:16 #13
Nej.
13. juli 2011 - 10:02 #14
<ernan>: Skal du vide mere ?
08. august 2011 - 13:46 #15
(Hvad endte denne tråd med ?)