Avatar billede bomortensen Nybegynder
30. juni 2011 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bilbasen RSS/Webservice?

Hej alle,

Jeg har efterhånden søgt i mange timer og er kommet til den konklusion, at enten findes det jeg søger ikke, eller også er jeg blind ;)

Er i gang med at udvikle et site, hvor jeg har brug for, at hive informationer om brugte biler fra en bestemt forhandler på bilbasen.dk. Jeg kan dog ikke finde frem til et RSS feed eller nogen webservice, hvor jeg kan hive disse data fra.

Derfor er mit spørgsmål: Er der noget jeg har overset her? :) Eller kan det bare ikke lade sig gøre?

Jeg har forsøgt mig med nogle AJAX kald, men det går naturligvis ikke grundet cross domain policy.

Nogen der ved noget om dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,

Bo
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2011 - 18:41 #1
Du skal vel have tilladelse fra bilbasen til at bruge deres data, saa du fik vel noget info sammen med tilladelsen??
Avatar billede bomortensen Nybegynder
30. juni 2011 - 18:51 #2
Hej Arne,

Tak for svaret :) Nu gik mit spørgsmål på, om der var nogle der havde gjort brug af en webservice eller RSS feed stillet til rådighed af Bilbasen.

Hvis ikke det findes, ja så er der jo ikke så meget at stille op i forhold til at trække dataene.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. juni 2011 - 19:44 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2011 - 02:14 #4
Hvis det findes skal du alligevel spoerge dem.

Og det er kun dem som kan fortaelle at servicen ikke eksisterer.
Avatar billede bomortensen Nybegynder
15. juli 2011 - 10:34 #5
.. og det er hermed gjort :-) Det viste sig, at det er tale om moduler, man kan tilkøbe sig igennem bilinfo.dk.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2011 - 00:13 #6
Og en anden gang skal vi nok lade vaere med at kommentere paa dit spoergsmaal.