Avatar billede kviller Novice
24. juni 2011 - 13:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Komma tal i MSSql til beregning

Hej eksperter.

Jeg har brug for at lægge en masse temperaturer ind i MSSql. Det er med to decimaler og står med komma (ikke punktum, som mssql vil have) Jeg har så brug for at lægge disse temperaturer sammen til sidst med select Sum([Grader])

Nu er jeg så løbet ind i problemet med at MsSql ikke understøtter komma som decimal adskiller, kan man få den til det og hvilken datatybe skal kollonen laves i?
Avatar billede Syska Mester
24. juni 2011 - 13:44 #1
Hvordan læser/skriver du ?

Det har noget med din regional settings/collation at gøre ... men bare husk på det lyser ikke problemet på den pæne måde.

Husk, brug Parameters i .NET, ellers løber du ind i overstående problemer som du har beskrevet.

Bruger du parameters behøver du ikke tænke mere over det ...

Jeg ville nok bruge enten decimal(.NET) hedder vist money i sql.
Avatar billede kviller Novice
24. juni 2011 - 13:56 #2
Jeg skriver direkte fra et andet program med en sql command "ExecuteSQL" og sætter en temperatur værdi ind hvert 15min. Der er en datatype der hedder decimal i MsSql, men hvis jeg prøver at sætte f.eks. 18,21 ind i den, bliver tallet til 1821.0000 i tabellen.
Avatar billede neoman Novice
24. juni 2011 - 14:39 #3
Brug    MitFelt=Str(MitTal) i stedet for MitFelt=MitTal i din sql hvis du bruger noget Microsoft noget. Der må være noget tilsvarende i andre sprog.
Avatar billede Syska Mester
24. juni 2011 - 14:47 #4
, er jo 1000 seperator.

Kig på parameters som tidligere sagt:
http://www.eksperten.dk/guide/832

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2011 - 15:18 #5
enig med parameters

jeg tror ikke at floating point er et problem - en temperatur paa 18.65 grader betyder nok noget mellem 18.645 og 18.655 grader saaledes at floating point karakteristika ikke skulle vaere et problem
Avatar billede kviller Novice
17. juli 2011 - 13:49 #6
buzzz skriver du ikke lige et svar, så jeg kan få denne lukket? Jeg fik det til at virke, men kan desværre ikke forklarer hvad jeg gjorde, da jeg ikke ved det :$
Avatar billede Syska Mester
17. juli 2011 - 14:31 #7
svar