Avatar billede Posten50 Praktikant
23. juni 2011 - 21:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Film i høj kvalitet "hakker" på PC, er det forkert format

Jeg har købt nyt videokamera Canon Legria M-32 med 64 GB Harddisk virkeligt et kanon kamera! Men når jeg overfører film til PC bliver det en lidt kedelig oplevelse at se filmene da de hakker en del. Hvad gør jeg??
Når jeg ser dem direkte fra kameraet på vores HD fjernsyn så er det fantastisk!
23. juni 2011 - 21:47 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

samt hvilket 'afspiller' program / version ?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juni 2011 - 22:00 #2
Det ville os være rart at vide hvilket graffikkort din pc har (: Samt hvilket fil format video vi snakker om?
Avatar billede Posten50 Praktikant
23. juni 2011 - 22:17 #3
Filtype: Windows Media Player (.mts)
Bruger Windows Media Player Version 11.0.6002.18311
Vista
Graffikkort kender jeg ikke, men den spiller ok andre typer af film/video.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juni 2011 - 08:48 #4
#3 "Graffikkort kender jeg ikke, men den spiller ok andre typer af film/video."

Definer typer? Der er mange typer, nogle er i høj kvalitet, nogen er i standard og andre er i lav, hvis dit graffikkort fejler ved høj kvalitet men fint kan afspille lav eller standard så er det med stor sandsynlighed dit graffikkort der ikke er godt nok til den opgave...
Avatar billede Posten50 Praktikant
24. juni 2011 - 09:20 #5
Er det ikke noget med filtypen - men kun grafikkortet??
Avatar billede Posten50 Praktikant
24. juni 2011 - 11:45 #6
Jeg har nu forsøgt at lægge filen over på et USB-stik og derefter har jeg forsøgt at afspille dette på mit HD-tv, der kan filen overhovedet ikke afspilles/findes, så jeg tror stadig det kan være noget med filtypen.
Kan det være måden hvorpå jeg overfører data fra Videokamera til PC???
Avatar billede trav4u2 Novice
24. juni 2011 - 13:04 #7
Når en .mts (AVCHD) hakker i det, er det typisk fordi PC'en ikke har musklerne til at håndtere videoen.

Grunden til at du ikke kan afspille filen fra en USB nøgle er ofte, at TV'et har specifikke krav til formatet / placeringen.

Hvis dit TV eksempelvis er et Sony, skal filen placeres i en bestemt subfolder, omdøbes til .m2t og så i øvrigt ligge inden for de hastigheder og den opløsning TV'et kan klare.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juni 2011 - 14:46 #8
#5 Dit udstyr skal self. kunne afspille filtypen, men når du skriver det blot hakker, så kan din pc jo fint afspille filtypen, men du mangler enten graffikkort (Med stor sandsynlighed eller ram/cpu men hovedsagligt så tror jeg det er graffikkortet, du kan måske finde svaret ved og hente programmet gpu-z og så når du åbner programmet så gå ind under sensors og så se hvor høj en load dit graffikkort er på når du afspiller filen på din pc..
Avatar billede Posten50 Praktikant
26. september 2011 - 05:32 #9
Læg et svar så vi kan få lukket.
Avatar billede Posten50 Praktikant
30. maj 2012 - 07:16 #10
Jeg opretter et nyt spørgsmål og lukker dette!