Avatar billede dennisbjorn Juniormester
22. juni 2011 - 23:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Retunering af unik id

Jeg bruger nedenstående script i en SP (MS-SQL 2000). Der tilføjes ny record og den unikke ID fra tabellens primery key retuneres:

SET NOCOUNT ON;INSERT INTO tbl(date) VALUES(GetDate()); SELECT @@IDENTITY AS ID;SET NOCOUNT OFF

SP'en kaldes af flere brugere, og mit spørgsmålet er, om scriptet altid sikre at der retuneres en ny unit id?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2011 - 00:04 #1
Ja.

@@IDENTITY er per connection.

Overvej at bruge SCOPE_IDENTITY() fremfor @@IDENTITY !
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. juni 2011 - 00:53 #2
Du kan også overveje at bruge en uniqueidentifier og så oprette denne i applikationen og medsende til din insert. Det afhænger lidt af det forventede antal rækker.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
23. juni 2011 - 08:08 #3
takker - Arne var førs med svar, så du må gerne smide et svar..
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2011 - 14:59 #4
svar
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. juni 2011 - 21:01 #5
Det handler ikke om at være den første til at svare, men for spørgsmålstilleren om at at vælge det bedste svar til den konkrete situation. Arnes og mit svar er vidt forskellige, hvor hver teknik har sine fordele og ulemper.