Avatar billede DybberDK Nybegynder
21. juni 2011 - 13:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

17" Billede og redigerings PC

Jeg skal have en computer jeg kan bruge til billedredigering, jeg har fundet to pc'er

Packard Bell17" easy note - 5.506 kr
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4268706

Dell XPS 17" 8.220 kr
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x7m05&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&model_id=xps-l702x

Jeg ved godt der er en bedre processor i dell'en men er det virkeligt de ekstra penge hver ?

Smid nogle kommentarer og send endelig nogle andre gode pc'er - skal være 17 tommer ;)
Avatar billede DybberDK Nybegynder
21. juni 2011 - 13:09 #1
Grunden til Dell'en koster 8.220 og ikke 7.790, er fordi jeg smed 8 gb ram ind i den i stedet for de søle 6 ram :)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
21. juni 2011 - 14:59 #2
Jeg kører billedredigering på mit deltidsjob på en noget mindre dell, med kun 3gb ram og dual processor (dog m 7200 rpm HD) -og det går fint.

Det er først ved A1 den begynder at skabe sig over mangel på ram.

Så hvis du bare skal lalle webgrafik i 72 dpi, skan du blive rigtig godt tilfreds med den Dell der.

Jeg har også redigeret og encoded op til flere forskellige videoer..går fint.

Et lille tip til Dell. Brug altid et stykke filt/microfiber til at ligge mellem tastatur og skærm i lukket tilstand, skærmene med high gloss bliver meget nemt ridset.

Skulle jeg købe ny idag, ville jeg se på en samsung med ssd hd ram og en lille hd, frem for en med almindelig hd løsning.
Avatar billede DybberDK Nybegynder
11. april 2013 - 22:02 #3
Lad os lukke denne tråd