Avatar billede Lauraann Nybegynder
17. juni 2011 - 14:00 Der er 1 kommentar

Dropdown menu på bagrund af anden dropdown menu

Hej

Jeg har i Word lavet et spørgeskema med nogle dropdown menuer. Dog ønsker jeg følgende:

I dropdown menu 1 vælges fx "Produkt B". Dernæst skal dropdown menu 2 KUN vise de options der findes for produkt B og ikke for alle produkter.

Jeg håber det gav mening.

Jeg bruger Word 2007 på engelsk.

Tak for hjælp.

Mvh Laura
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. juni 2011 - 16:10 #1
Du kan godt opnå det, du ønsker, men det kræver brug af makroer. Hvorvidt det er en mulighed at bruge makroer, afhænger af diverse omstændigheder. F.eks. forudsætter afvikling af makroer, at sikkerhedsindstillingen hos brugeren tillader det/at brugeren tillader det. Hvis det er personer uden for dit herredømme, som skal bruge formularen, er det ikke nødvendigvis en brugbar løsning.

Hvis der er OK med makroer, finder du kode via følgende link, som du kan bruge som udgangspunkt:
http://www.vbaexpress.com/kb/getarticle.php?kb_id=5