Avatar billede LarsLj Novice
17. juni 2011 - 09:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oversæt fysisk sti til virtuel sti

Hej

Jeg har en fil på en hjemmeside, der ligger i mappe på en server. Mappen hedder:

umborder/usercontrols.

"umborder" ligger i webroot.

Her gemmer jeg en ical fil, sample.ics, på en fysisk sti som hedder

System.IO.File.WriteAllLines((@"d:\webroot\temp\Sample2x.ics"), contents).

Den danner ical filen fuldstændigt, som den skal.

Jeg skal så senere vedhæfte filen til en email, og det er her, at problemet opstår.

Den beder om en virtuel sti: Jeg prøver på at finde den rigtige skrivemåde, f.eks.

Attachment mailAttachment = new Attachment(Server.MapPath("~../../temp/sample.ics"));

Jeg skal altså
- ud af mappen usercontrols
- bagefter ud af mappen umborder
- så ind i mappen temp
- inde i temp skal jeg hente filen

Mit problem er, at jeg ikke ved, hvordan jeg så skal skrive den virtuelle sti. Løsningen er sikkert simpel nok, men det er første gang, jeg støder på at programmere en virtuel sti.

Hjælp modtages meget gerne!

Venlig hilsen
Lars
Avatar billede Syska Mester
17. juni 2011 - 10:14 #1
Burde bare være: Server.MapPath("~/temp/sample.ics"));

da ~ bliver resolved til D:\webroot ... og derefter kommer resten af din path.

mvh
Avatar billede LarsLj Novice
23. juni 2011 - 16:13 #2
Mange tak, du har reddet dagen for mig. Du har 100% ret. Vil du venligst svare på det her SOM ET SVAR IKKE SOM EN KOMMENTAR, så kan jeg nemlig give dig de point, du fortjener. Vh Lars
Avatar billede Syska Mester
23. juni 2011 - 17:29 #3
svar