Avatar billede masteraaen Novice
15. juni 2011 - 15:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Invalid handle

Hej

Vi har i firmaet et dokumenthåndteringssystem (DocsOpen), der kører på serveren.

Jeg har installeret en ny pc med windows 7 - dansk udgave. Denne kører fint på netværket, og jeg kan også godt åbne vores dokumenthåndteringsprogram fra den efter at have lavet ODBC-forbindelser og "named pipes".

Problemet er bare, at når jeg vil afvikle applikationer fra det - eller åbne filer via systemet, så får jeg fejlen "handlen er ikke gyldig" eller "mappenavnet ugyldigt" - går ud fra, at det er samme som "invalid handle" på engelsk.

Jeg har kontrolleret i setup af Docs Open, at "launch" af hver applikation er korrekt sat op med de rigtige stier.

Der er sikkert ingen, der kender til DocsOpen og opsætningn af sammen, men er der NOGEN der har den fjerneste ANELSE om, hvor jeg skal begynde at grave.

Jeg har en anden pc, der er sat op med Win 7 - engelsk udgave. Og her spiller det bare. Men jeg sammenlignet de to opsætninger alle de steder, jeg kan finde på det - det virker bare ikke på den nye pc!

Hjææælp :-(
Avatar billede Syska Mester
15. juni 2011 - 16:05 #1
Dvs problemet er kun på den danske.

Jeg har før oplevet at følgende 2 dirs bruges, men hedder noget forskelligt og den danske  udgave har selvf danske tegn.

Common Files
og
Fælles Filer

Kun en ide ... hvis programmer har ting der på din nye maskine.

mvh
Avatar billede hrc Mester
15. juni 2011 - 17:28 #2
Mener katalogerne, uanset sprog, hedder det samme i Windows 7. Det var XP der havde lokaliserede katalognavne og det fandt M$ nok ud af var en dum idé.

Er begge windows 32 eller 64 bit?
Avatar billede Syska Mester
15. juni 2011 - 18:19 #3
Okay, rart nok at vide.

Kan bare mindes et problem for mange år siden, og det har sikkert været på XP eller 2000.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2011 - 23:53 #4
De DK og UK windows - er de samme 32/64 bit oh\g har de samme indstilling med hensyn til UAC m.v.?
Avatar billede masteraaen Novice
15. juni 2011 - 23:54 #5
Men nogen af applikationerne afvikles fra serveren - feks. et program til at vedligeholde selve DocsOpen-databaserne.

Det er sat op til at launche ved at køre filen I:\Docsopen\progs\docsadmin.exe men her kommer fejlen også.

Hvis jeg går ind i Docs open og vil opsætte det til at launche word ved at køre Winword.exe, skal jeg skrive den fulde adresse til programmet (som er c:\programmer\micro....\winword.exe - afvikles lokalt på brugernes pc). Dernæst burde DocsOpen køre winword.exe fra den angivne placering, når programmet skal bruges. Men i stedet kommer fejlen.

Det sker uanset, om jeg skriver c:\program files\... eller hvad det nu er det hedder i engelsk word eller om jeg skriver c:\programmer\...

Jeg fatter simpelthen ikke, at det ikke fungerer. Hvor i alverden skal man begynde, når man skal løse det problem???
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2011 - 00:02 #6
Om programmerne ligger paa et netvaerksdrev eller lokalt goer ikke 32/64 bit spoergsmaalet eller UAC spoergsmaalet overfloedigt - det tilfoejer bare spoergsmaalet om de to brugere har samme rettigheder til netvaerksdrevet.
Avatar billede masteraaen Novice
16. juni 2011 - 10:20 #7
Ok, men det er 32 bit begge steder. Hvad er UAC? Måske har det noget med det at gøre...
Avatar billede masteraaen Novice
16. juni 2011 - 11:42 #8
Jeg fandt ud af hvad UAC er. Den står helt i top på begge pc'er...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2011 - 01:11 #9
Er det samme brugernavn eller kan der vaere forskellig adgang til det netvaerks drev?
Avatar billede masteraaen Novice
17. juni 2011 - 11:24 #10
Hej.

Det er samme brugernavn.

Nu har jeg prøvet at installere helt forfra med den samme version af Win7 (engelsk), som virker på den ene pc.
Men jeg får minsandten samme fejl. Nu er jeg helt in the dark med, hvad det er, der laver fejlen.

Jeg kan se i DocsOpen, at jeg er logget på som den rigtige bruger osv i en statusbar nederst. Men jeg får stadig "invalid handle", når jeg forsøger at afvikle nogen af applikationerne...
Meget mærkeligt.

Er der nogen, der ved, hvor jeg eventuelt kan BEGYNDE at grave.

Dvs. er den type fejl typisk noget med ODBC-forbindelsen, eller hvor kan kilden til fejlen ligge?

En opremsning er fint - så må jeg grave og grave... :-)
Avatar billede masteraaen Novice
17. juni 2011 - 12:21 #11
Bingooo!

Det var windows firewall, der gjorde det.

Eksporterede firewall policy fra den ene pc og importerede den på den anden.

Works like a charm.

Arne, det var faktisk dit spørgsmål om brugernavn, der gav mig mistanken. Du må meget gerne lave et svar - så kan du få pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2011 - 15:06 #12
ok