Avatar billede mka007 Nybegynder
08. juni 2011 - 16:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Intranet-forum

Hej Alle,
Ifm. arbejde er jeg blevet bedt om at undersøge/lave en hjemmeside m forum til vores intranet. Mit håber er, at der allerede findes et program/skabelon der med fordel kan udnyttes?

Lidt om ønskerne til programmet:

- Op til 20 brugere skal kunne arbejde på sitet/forummet på samme tid.

- Brugere skal godkendes/oprettes fra central hold inden de kan logge på Sitet m brugernavn/password

- Sitet skal kunne tilknyttes en database eller lign, således at man fra et søge-felt kan finde relevante oplysninger/dokumenter frem. ( FAQ-lign, men gerne med mulighed for at tilknytte viden fra andre dokumenter /sites på intranettet).

- Visse brugere skal forholdsvis nemt kunne redigerer i en "News"-sektion således at brugerne af sitet kan blive opdateret over ændringer/nyheder etc.

- Informationer der bliver lagt ind på sitet skal have en "udløbsdato" og en "Ansvarlig". Når udløbsdatoen udløber skal den "ansvarlige" orienteret og så enten opdatere eller slette.

- Skal gerne kunne arbejde sammen med microsoft office- især outlook, word og excell, men selve programmet må gerne være open-source.

- Mulighed for at lave genveje til andre programmer, således at man normalt ikke behøver at bruge Windows til at finde/starte programmer.

Det var vist det hele ;-)

Kender i nogle programmer/skabeloner der passer nogenlunde på ovenstående, vil jeg blive glad for et link :-)
Også gerne hvis i bare har et gæt til hvilket progam der kunne bruges- så skal jeg nok selv undersøge nærmere

mvh og på forhånd tak.

Michael.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
09. juni 2011 - 09:26 #1
phpBB har vi brugt i lang tid, hvilket ikke har givet nogle problemer. Det er lidt bøvlet med Office integration, men det fungere.
http://www.phpbb.com/

Intranote er i dag vores intranet med fuld supporteret Office integration. Det koster lidt penge (kan ikke huske hvor meget), men tilgengæld får du support og opdateringer med.
http://www.intranote.dk/
Avatar billede mka007 Nybegynder
06. september 2011 - 09:58 #2
Lukket