Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
08. juni 2011 - 15:38 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Bærbar?

Note: sorry igen for at poste her, men man kan jo ikke stille spørgsmål i andre tråde end denne?

Hej Folkens, jeg er nu gået i gang med jagten på en ny bærbar. Af den simple grund at min anden computer er gået i stykker som beskrevet i en anden tråd - hvis der er en der løser problemet med min computer så får han alle mine point, er der en der finder den computer der lige præcis passer til mig så er jeg villig til at give 250 point. Her er linket til tråden hvori jeg beskrev mit problem med computeren: http://www.eksperten.dk/spm/940421#reply_7790189

BEMÆRK: Der er sket forskellige ting med computeren siden da, så i skal læse kommentarerne igennem efterfølgende før i kan svare på problemet.

Nå, nu til kravene omkring computeren/bærbaren jeg ønsker mig.

- Prisen skal være mellem 2000-4500 kroner, gør ikke noget det er lidt til eller mindre hvis alle andre krav er opfyldt.
- Den skal være god (selvfølgelig)
- Den skal bruges til både spil og arbejde, altså jeg har tænkt mig at spille en række spil som Counter Strike Source, Warcraft, og andre små hyggespil som need for speed, og det skal den aldrig have problemer med at køre ellers gider jeg ikke have den. En anden ting jeg sætter pris på at det er nettet kører som det skal, jeg tænker at det også har noget at gøre med computeren, da jeg har oplevet forskellig hastighed på load af nettet alt efter hvilken computer det har været på.
-minimum 3gb ram tænker jeg
-det skal være en dansk side
-i skal sende linket til den
-den må ikke være brugt

nu til ting jeg er fuldstændig ligeglade med:

-Hvor god grafik den har
-Hvor stor den er
-Hvor grim den er

Det er jeg fuldstændig ligeglad med.

den computer jeg har/havde det var denne: Acer Aspire 7720
det er den bedste computer jeg har haft fingre i! den var satme god, alt kørte som det skulle og i de 4 år har jeg ikke haft et eneste problem før nu, den har holdt 4 år uden problemer udover lidt virus som jeg selv har været skyld i og så er knappen gået i stykker som er min egen skyld, den kunne dog let tændes osv. så ikke nogen alvorlige problemer overhovedet. En anden ting der var god ved den, udover den var mega hurtig og kørte alle programmer smooth, det var at når man få gange laggede, så kunne man rive oplader stikket ud og så kom der en advarsel der sagde: 'vil du slukke antennen til trådløs forbindelse' og når man så trykkede 'nej' så stoppede al lag for some reason, nogen der ved hvorfor?

her er linket til anmeldelser http://alatest.dk/anmeldelser/baerbare-pcere/acer-aspire-7720/po3-47924130,30/

Det kiggede jeg dog ikke på da jeg fik den, da jeg blot fik den som gave. Jeg har været så glad for den computer og jeg overvejer virkelig at købe den igen hvis ikke andre kan overtale mig til andet. Alt har været godt ved den udover et måske sløjt batteri, men hvad fanden jeg havde den altid i oplader, og af den grund så kan batteriet kun holde cirka 5 minutter uden strøm. Den har holdt latterligt godt på trods af at jeg mildest talt har behandlet den af lort, i de 4 år jeg har haft den har den næsten stået tændt konstant og andre små skavanker har den ikke taget skade af. Så alt i alt det bedste bud på en computer til mig selv.

Held og lykke med at finde en der opfylder mine krav og minder om en Acer Aspire 7720
Avatar billede haverslev Novice
08. juni 2011 - 19:35 #1
Her er nogle maskiner der opfylder dine krav/ønsker - grafikkort mæssigt, svarer de minimum til din nuværende Acer eller bedre.

En 15,6" Acer:
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/4718235094867.aspx

Dens grafikkort: (spil som vises med grøn, køres uden lag)
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6470M.43075.0.html

En 16! Asus:
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0884840728559.aspx

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-325M.24062.0.html

En 15,6" HP:
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/0886111070428.aspx

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5650.23697.0.html
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
08. juni 2011 - 19:43 #2
tusind tak! :)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
08. juni 2011 - 19:51 #3
IT Architect, umiddelbart ser den der acer ud til at være bedst. Hvad synes du selv der ville være et klogt valg?

Er der andre der har nogen bud? :)
Avatar billede haverslev Novice
08. juni 2011 - 19:57 #4
De er lagt som 1.valg, 2.valg osv. - så ja Acer`eren :-)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
08. juni 2011 - 20:00 #5
er det den samme som den her? http://www.nettorvet.dk/vare/acer-aspire-15,6-baerbar-pc-model-as5742zg-p614g64mnkk/4712842143031?kategorier=elektronik%2Frestmarked-elektronik

I så fald så kan jeg jo spare en små 800 i forhold til den hjemmeside du sendte? Ville det være godt at købe der? Og er den acer du har foreslået bedre end acer aspire 7720.
Avatar billede haverslev Novice
08. juni 2011 - 20:42 #6
Det er IKKE samme maskine, der er ingen af de Acer på netttovet der er på højde med den.

er den acer du har foreslået bedre end acer aspire 7720 JA
Den "gamle" er kun forsynet med dual core processor, den jeg linker til er quad core - altså en 4 kernet processor, tillige kører den jeg linker til med højere frequens (ghz)

Din "gamle" maskine er med on-board grafik, det vil sige at den "æder" af dine system ram, og den var med 2Gb.

Den jeg linker til har 4 Gb system ram, eget grafikkort mde tilhørende 512Mb ram - altså den tager ikke af systemrammene FØR den har behov for at bruge mere end de 512mb der er på selve grafikkortet.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
08. juni 2011 - 22:24 #7
ok tusind tak it! Du lader virkelig til at have styr på det, så tror jeg da at jeg vil nappe sådan en, mange tak.

Ville det være godt at finde computere til 5000-6000 kroner eller er jeg godt stillet i mange år frem med sådan en maskine du har foreslået? :-)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
09. juni 2011 - 21:14 #8
andre bud? :-)
Avatar billede haverslev Novice
10. juni 2011 - 08:06 #9
Hvis du vil bruge lidt flere penge end de 4500 kr. så vil jeg foreslå denne Asus
Selom den "kun" har 2 kernet cpu i forhold til Acer`enes 4 kernet cpu, så er den hurtigere.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4940463

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
10. juni 2011 - 09:33 #10
tak for det :-)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
03. november 2011 - 13:50 #11
Hej Folkens.

Jeg har stadig ikke fundet den ønskede bærbar, og den itchecht linkede til virker ikke - altså linket virker ikke.

Så vil håbe der vil komme flere bud i tråden, mange tak!
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
03. november 2011 - 13:50 #12
jeg mener selvfølgelig haverslev :-)
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2011 - 16:05 #13
Hmm, du mener altså at vi skal starte forfra, her et ½ år efter ??

Du skulle jo have svaret allerede i juni mdr. at du IKKE vil have nogen af de forslået - fik da det indtryk at de var ok efter dine kommentarer.

Jeg vil kun henvise til denne nu:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_44/OFF01.SHTML
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
03. november 2011 - 20:39 #14
Du misforstår mig... Dine bud er rigtigt gode, men tjek f.eks. aceren og tryk på linket - linket virker ikke?
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
03. november 2011 - 20:40 #15
Jeg kunne godt tænke mig den acer, den virker som et solidt bud - bare ikke muligt når linket ikke virker som det skal :D
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2011 - 21:00 #16
Nej linkene virker som regel kun i en begrænset periode på mange af de hjemmesider, pga der kommer nye til og der bliver flyttet "rundt" på maskinerne på hjemmesiderne, så links ikke kan på på den korrekte maskine mere.
Du skal IKKE være bange for den maskine i Aldi, den er fyldt med det nye hardware og bundkort, processor, ram, grafikkort osv. kommer fra samme leverandører, som levere til f.eks Acer, Asus, Dell osv.

Acer maskinen er nu en udgået model og kan ikke købes som ny mere.
Jeg vil derfor anbefale en Asus istedet for:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=647565#extra
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2011 - 21:10 #17
Dette grafikkort er det der er i Aldi maskinen, og som er  en del bedre end det der er i Asus maskinen
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.html

Asus grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-540M.41715.0.html
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
03. november 2011 - 21:29 #18
Så hvis du skulle vælge den computer der opfylder mine krav, så ville du vælge den fra Aldi eller hvad? Jeg er bare mest til Acere fordi jeg var så glad for den første jeg havde, altså aspiren 7720, så ville jeg gerne have noget der lægger sådan lidt op af den hvis man kan sige det sådan. Jeg er virkelig bange for at bryde vaner tror jeg, og for at prøve noget nyt. Mest fordi at jeg altid oplever problemer fra mine venners sider med deres computere, f.eks. Compaq og sådan nogle mærker i den dur. Umiddelbart virker mærket "Medion" ikke som noget der kunne tiltale mig, omend jeg ikke ville afskrive at sende penge efter den der asus som virker interessant. Men, er Medion computeren virkelig det bedste jeg kan få, og er den bedre end den Asus og min egen gamle Acer? Den er også 500 kroner billigere end den fra Asus.

Kan du i øvrigt forklarer hvad forskellen på en 2 kernet processor og en 4 kernet, hvad vil det betyde for mig når jeg laver et givent arbejde f.eks? Du skriver nemlig længere oppe at den fra Asus er bedre end den fra Acer*, selvom at Aceren har en 4 kernet processor og Asusen kun en 2 kernet?

* Den Acer du linkede til og ikke min gamle

Har du ellers andre bud - eller er de to lige nu de bedste valg?

Ved godt det er mange spørgsmål, sorry :-))
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2011 - 16:59 #19
Hvis det skal være en Acer:
http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/acer/acer_baerbar_pc_aspire_5750g_2414g64mnkk/4717276478674.aspx

en 2 kernet processor kan være ligeså god eller nogen gange bedre end en 4 eller 6 kernet processor, det kommer helt an på hvad den skal bruges til og hvor mange "opgaver" eller programmer den skal køre eller udføre samtidig.
Til spil er en 2 eller 2 kernet cpu faktisk bedst, da de fleste spil ikke kan udnytte en processer der har flere kerner.
En kerne kanf.eks tildeles et program(spil) og samtidig kan kerne 2 være tildelt til at køre bagrundsscanning med antivirus program. Du vil ikke mærke at der f.eks kører et andet program på maskinen, når du spiller idet at processor kernerne er uafhængig af hinanden.
Kort og enkelt fortal, så har en 2 kernet processor på 2,2Ghz faktisk 2 x 2,2Ghz at gøre godt med og en 4 kernet vil så have 4 x 2,2Ghz.

Og så lige til Aldi contra Asus - udfra et spille mæssigt synspunkt, så er aldimaskinen bedst til det pga grafikkortet
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
04. november 2011 - 22:16 #20
Jeg kan ikke umiddelbart se stats på den der medion, men jeg vil sige at det er den der Asus der tiltaler mig mest, jeg ved ikke hvorfor. Hvis medionen er bedre, ville det så ikke være dumt at betale 300-400 mere for Asus'en - eller hvad?

Hvis du skal sammenligne den Acer du linker til med de to andre, hvad ville du så sige? Den har "kun" 4 gb ram? :-)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
05. november 2011 - 00:05 #21
Du siger også at grafikkortet er bedre i Medionen end i Asusen, men har grafikkortet noget at sige på hvordan spillet bliver udover 'grafikken' altså, kan et godt grafikkort betyde at den yder hurtigere eller har det intet at sige?
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2011 - 13:00 #22
"men har grafikkortet noget at sige på hvordan spillet bliver udover 'grafikken' altså" - JA,altså udover at det sørger for at du kan spille i højopløsning, så du få alle detaljer osv. vist og det fremstår klart, så er grafikkortets ram også en stor del af hvor hurtigt spillet kører - ikke forstået på den måde at det kører stærkere osv. men at det kører flydende uden at det ikke loades hurtig nok osv. (lagger) - men her har også processor og netkort en stor rolle, hvis det er on-line spil.

Der står lidt omkring "stats" på Læs mere ved aldi maskinen.
Det er kun grafikkortet som er bedre ved Aldi maskinen, i forhold til de andre.
Rent hardware mæssigt, dog minus grafikkortet, så er det korrekt at Asus`en er at fortrække.
Med de spil du skriver, at du spiller, så er den ganske udemærket og OK til den pris.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=647565#extra
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
05. november 2011 - 14:37 #23
Ok, jamen så bliver det nok asusen. Jeg bruger ikke al min tid på computeren på Warcraft 3 og Counter strike og sådan noget, men en gang imellem er det da hyggeligt lige at snuppe et spil lan - og så er der bare ikke noget mere irriterende i verden end spillet kører langsomt eller lignende.

Jeg takker for dine mange svar, det var lækkert - så går jeg altså ud og køber Asusen. Men, hvis vi nu sagde jeg lagde 1 eller 2000 kroner oveni budgettet, ville jeg så kunne få noget der var meget bedre? Fordi jeg synes ikke budgettet skal begrænse hvor god en computer det er. Selvfølgelig ved jeg godt der findes bedre computere hvis vi snakker 10-12000 kroner, men jeg tænker bare her i middelklasse prislejet.

Tak!
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2011 - 15:17 #24
Hvis du vil give lidt flere penge for en maskine, så vil jeg anbefale en HP som jeg selv sidder og skriver fra lige nu.
Her får du en Core i7- 4kernet processor, 8Gb ram,  og et Radeon grafikkort som er meget bedre en det der er i Asusen og fuld på højde med det grafikkort der er i Aldi maskine.
Denne maskine kan både game rimelig nye grafikkrøvende spil og klare alle andre opgaver, incl. køre store og krævende 3D opgaver, som jeg f.eks selv gør.

http://www.dustinhome.dk/hp-pavilion-dv6-6141-ci7-20-8gb-750-hd6770-156-w7hp/product/5010600652?csref=edbpriser_1007
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2011 - 15:20 #25
HP`ens grafikkort, som er et Class 1 kort, hvorimod at det kort der er i Asus / Acer maskinerne er et GT540 kort, som er et Class 2 kort:
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-6770M.43955.0.html
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. november 2011 - 02:22 #26
Ok, jeg takker. Jeg tror jeg tager Asus'en alligevel, lyder det ikke meget fornuftigt? :-)

Du vil ikke mene den ville have nogen problemer med at kører de der spil der; Warcraft; Football Manager, Counter Strike osv?
Og så nogen online spil som Runescape f.eks og generelt løbe hurtigt på internettet?
Jeg er ikke nogen hardcore gamer overhovedet, men jeg spiller da et par timer i ny og næ og så er det rart hvis det kan kører problemfrit. Dog bruger jeg ved siden af rigtig meget tid på internettet på forskellige sider og værk.

Kan du forklarer i hvilke tilfælde man ville få meget mere gavn af at købe din computer frem for den her asus? Hvornår får man brug for at den er så meget bedre?

For så tror jeg det bare er den jeg tager! :)

til sidst kan du så også sige noget om Batteri tiden, og lige kort sammenligne den med den gamle Acer Aspire jeg havde? :P

Ved godt det lyder dumt måske, og er mange dumme spørgsmål, men jeg vil bare så gerne have styr på det inden jeg går ud og investere i en lorte maskine fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i tingene og så laver jeg bare et tåbeligt fuldemandskøb.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. november 2011 - 02:24 #27
Ok, jeg takker. Jeg tror jeg tager Asus'en alligevel, lyder det ikke meget fornuftigt? :-)

Du vil ikke mene den ville have nogen problemer med at kører de der spil der; Warcraft; Football Manager, Counter Strike osv?
Og så nogen online spil som Runescape f.eks og generelt løbe hurtigt på internettet?
Jeg er ikke nogen hardcore gamer overhovedet, men jeg spiller da et par timer i ny og næ og så er det rart hvis det kan kører problemfrit. Dog bruger jeg ved siden af rigtig meget tid på internettet på forskellige sider og værk.

Kan du forklarer i hvilke tilfælde man ville få meget mere gavn af at købe din computer frem for den her asus? Hvornår får man brug for at den er så meget bedre?

For så tror jeg det bare er den jeg tager! :)

til sidst kan du så også sige noget om Batteri tiden, og lige kort sammenligne den med den gamle Acer Aspire jeg havde? :P

Ved godt det lyder dumt måske, og er mange dumme spørgsmål, men jeg vil bare så gerne have styr på det inden jeg går ud og investere i en lorte maskine fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i tingene og så laver jeg bare et tåbeligt fuldemandskøb.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. november 2011 - 02:25 #28
Ok, jeg takker. Jeg tror jeg tager Asus'en alligevel, lyder det ikke meget fornuftigt? :-)

Du vil ikke mene den ville have nogen problemer med at kører de der spil der; Warcraft; Football Manager, Counter Strike osv?
Og så nogen online spil som Runescape f.eks og generelt løbe hurtigt på internettet?
Jeg er ikke nogen hardcore gamer overhovedet, men jeg spiller da et par timer i ny og næ og så er det rart hvis det kan kører problemfrit. Dog bruger jeg ved siden af rigtig meget tid på internettet på forskellige sider og værk.

Kan du forklarer i hvilke tilfælde man ville få meget mere gavn af at købe din computer frem for den her asus? Hvornår får man brug for at den er så meget bedre?

For så tror jeg det bare er den jeg tager! :)

til sidst kan du så også sige noget om Batteri tiden, og lige kort sammenligne den med den gamle Acer Aspire jeg havde? :P

Ved godt det lyder dumt måske, og er mange dumme spørgsmål, men jeg vil bare så gerne have styr på det inden jeg går ud og investere i en lorte maskine fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i tingene og så laver jeg bare et tåbeligt fuldemandskøb.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. november 2011 - 02:35 #29
Ok, jeg takker. Jeg tror jeg tager Asus'en alligevel, lyder det ikke meget fornuftigt? :-)

Du vil ikke mene den ville have nogen problemer med at kører de der spil der; Warcraft; Football Manager, Counter Strike osv?
Og så nogen online spil som Runescape f.eks og generelt løbe hurtigt på internettet?
Jeg er ikke nogen hardcore gamer overhovedet, men jeg spiller da et par timer i ny og næ og så er det rart hvis det kan kører problemfrit. Dog bruger jeg ved siden af rigtig meget tid på internettet på forskellige sider og værk.

Kan du forklarer i hvilke tilfælde man ville få meget mere gavn af at købe din computer frem for den her asus? Hvornår får man brug for at den er så meget bedre?

For så tror jeg det bare er den jeg tager! :)

til sidst kan du så også sige noget om Batteri tiden, og lige kort sammenligne den med den gamle Acer Aspire jeg havde? :P

Ved godt det lyder dumt måske, og er mange dumme spørgsmål, men jeg vil bare så gerne have styr på det inden jeg går ud og investere i en lorte maskine fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i tingene og så laver jeg bare et tåbeligt fuldemandskøb.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. november 2011 - 02:38 #30
Ok, jeg takker. Jeg tror jeg tager Asus'en alligevel, lyder det ikke meget fornuftigt? :-)

Du vil ikke mene den ville have nogen problemer med at kører de der spil der; Warcraft; Football Manager, Counter Strike osv?
Og så nogen online spil som Runescape f.eks og generelt løbe hurtigt på internettet?
Jeg er ikke nogen hardcore gamer overhovedet, men jeg spiller da et par timer i ny og næ og så er det rart hvis det kan kører problemfrit. Dog bruger jeg ved siden af rigtig meget tid på internettet på forskellige sider og værk.

Kan du forklarer i hvilke tilfælde man ville få meget mere gavn af at købe din computer frem for den her asus? Hvornår får man brug for at den er så meget bedre?

For så tror jeg det bare er den jeg tager! :)

til sidst kan du så også sige noget om Batteri tiden, og lige kort sammenligne den med den gamle Acer Aspire jeg havde? :P

Ved godt det lyder dumt måske, og er mange dumme spørgsmål, men jeg vil bare så gerne have styr på det inden jeg går ud og investere i en lorte maskine fordi jeg ikke har sat mig ordentligt ind i tingene og så laver jeg bare et tåbeligt fuldemandskøb.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
06. november 2011 - 02:42 #31
Undskiyld for så mange posts, men den computer jeg har lånt er forfærdelig, har lyst til at kaste rundt med den...
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
07. november 2011 - 12:58 #32
Hej igen..... I dag da jeg ville bestille den var den sat op til førprisen... Mener du stadig at den er pengene værd? Kan man få den billigere andre steder hvor den så stadig er lige så god? Eller er der nu bedre computere til 5200? Ærgerligt den blev sat op.......
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
07. november 2011 - 13:06 #33
Du linker længere oppe til præcis den samme. Dog er det en side der sammenligner priser. Kan du prøve at finde den til samme pris eller andet?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 13:22 #34
Jamen, det er jo sådan med internet køb - at slår man ikke til når changen er der, ja så kan varen f.eks være udsolg, ændret pris osv.
Asusen var sat ned til 4764, men nu er den i 5195 og findes Kun hos Komplet.dk til den pris

http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=ASUS%20X53Sv&sp=all&gclid=CMm4sYPBpKwCFYlZmAodr1SD4g
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
07. november 2011 - 13:36 #35
Den var til 4695 i går da jeg tjekkede. Men, er den stadig pengene værd og er der evt bedre alternativer nu til 5200? Tjek linket længere oppe der kan den fås til næsten samme pris??? Gælder det stadig
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 14:02 #36
Ummidelbart nej, du kan få en Acer som er næsten identisk, til knap 5000 kr. (kampagne model )men den har kun 4gb ram installeret.
http://www.computersalg.dk/produkt/948292?varenummer=948292&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
07. november 2011 - 17:48 #37
Ok, så du mener stadig den ville være pengene værd eller hvad?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 18:54 #38
Ja
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
07. november 2011 - 19:04 #39
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/407938/ACER-AS7560G-AMD-Sabine-A6.html er den computer ikke bedre end Asusen? Generelt kan du så ikke tjekke om der er nogen bedre her? http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/Baerbare-computere/3.000-5.000/?sorter=default&side=0&antal=18.  Flere af dem har over 6 gb ram? Sidder lige på min iPod så det ret besværligt. Men, tak. Stopper med at forstyrre dig efter det her.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2011 - 20:01 #40
Nej den er som sådan ikke bedre, du skal være opmærksom på at mange spil skal have en processor der har f.eks 2,Ghz for at køre spillet og især ældre spil kan ikke udnytte flerkernet cpu og "lægge" kerner og Ghz sammen.
den du henviser til, har:
•1,4 GHz AMD A6-3400M (4 kerner) processor med Turbo Core Technology som bringer kraften op på 2,3 GHz per kerne

Selvom de evt. har 6Gb ram eller derover, så er flere af dem slet ikke bedre, de har f.eks ringere grafikkort og er grafikkortet enten det samme som Asusen, ja så er det en ringere processor.
Det korte af det lange, du skal sammenligne det hele, processor, ram, harddisk, grafikkort osv.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
08. november 2011 - 00:00 #41
Ok tak, jeg synes bare der bare blindt købe efter Ram og Grafikkort (hvilket jeg måske selv kunne have fundet på, hvis muligheden for ikke at spørge andre fandtes) men det ved dem der laver computere vel også? At der er et godt og stort marked hvis man kan få skrevet mange ram osv på.

Takker for din hjælp, jeg har nu bestilt den asus der;
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=647565#extra

ærgerligt jeg ikke lige sparede de 500, men det går nok :-)

Nu er jeg ikke så meget inde i det med computere som du nok har fundet ud af, men hvornår tror du sådan en computer vil blive sat ned? Vil du tro at om 3-4 måneder at denne computer måske kan findes til 4000 nogen steder?
Avatar billede haverslev Novice
08. november 2011 - 20:13 #42
Det er svært at sige med elektronik, nogle ting kan holde prisen længe, andre ting er billigere efter en mdr. - det kommer helt an på om der er efterspørgsel på det, samt om der kommer nye og bedre produkter og man derved er nød til at sænke prisen på de "gamle" for at få dem solgt.

De nye pc`ere i dag, er meget afhængige af den hardware der er i maskinerne, feks så "snakker" tingene meget bedre og hurtigere sammen, takket være sandy-bridge teknologien.
Den er dog allerede efter et 1-1½ år på markedet ved at få en "afløser" ved navn IVY-bridge
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
09. november 2011 - 03:17 #43
Ok fint, tak for hjælpen. :-)