Avatar billede svesen Nybegynder
08. juni 2011 - 13:58 Der er 1 løsning

Multi value parameter i SSRS

Hej,

Jeg har lavet en rapport, hvor jeg har et input parameter ved navn @rolle

roller kan have værdierne 100, 130, 200 og 400

og er defineret i min where clause som- WHERE rolle IN (@Rolle)

- er det muligt at definere mine input parametre i en dropdown liste, hvor det er defineret med parameter properties -> Available values

Lable | Value
Studerende | 400
Alle | 100, 130, 200, 400

Med følgende mistænker jeg at 'Alle' bliver sat ind i rapporten som en lang sting ("100, 130, 200, 400") og jeg får derfor ikke noget output.

Håber det giver mening, ellers skriv, så må jeg prøve at omformulere det..
Avatar billede svesen Nybegynder
23. juni 2011 - 08:17 #1
Jeg løste problemet ved at lave en CASE konstruktion til min querry og derefter ligge den ind i en temporær tabel.. for derefter at trække den temporære tabel ud med de nye parametre..

ikke den smukkeste løsning, men det virker..