Avatar billede Enkitir Nybegynder
30. maj 2011 - 17:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mappe ndhold sletter sig selv

Hej Eksperter,

Jeg har et stort poblem. Jeg er en glad ejer af en USB HDD (ikke en ekstern HDD) med 256gb plads dog har jeg et stort problem. Når jeg smider mapper ind i USB´en finder den på at slette alt indhold af mapperne pludselig uden vidre (kun hoved mappe er tilbage) alt andet slettes mystisk vis. Når jeg har overført og klikker mig ind i mapperne eksister filerne. Problemet kommer når jeg har brug for de dataer. Har prøvet med at gendanne tabte data men den finder intet.

Har søgt på nettet dog uden held. Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Enkitir Nybegynder
30. maj 2011 - 17:35 #1
Slet ingen der kan hjælpe?
Avatar billede chalde Seniormester
30. maj 2011 - 17:36 #2
"USB HDD (ikke en ekstern HDD)"
Uddyb gerne hvad det præcist er så?

Tænker her om det er et flashbaseret drev. Den slags har der været fusket en hel del med, hvor pladsen reelt ikke er den som den er solgt med (dvs. data bliver korruperet når pladsen slipper op).
Se: http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/08/26/test-and-detect-fake-or-counterfeit-usb-flash-drives-bought-from-ebay-with-h2testw/
Avatar billede Enkitir Nybegynder
30. maj 2011 - 17:43 #3
Jo da jeg læste mig frem til det fup kørte jeg en test om der reelt var de 256gb plads og programmet fik kørt helt ud.

USB´en er foreksempel tom og formateret, så smider jeg en mappe i den med 10mb indhold, så slettes de også. Men når jeg smider en pakket fil ind er der ingen problemer. Jeg er så nød til at ligge udpakkede filer/mapper ind da jeg bruger dem fra den ene til den anden computer.
Avatar billede Enkitir Nybegynder
30. maj 2011 - 18:33 #4
Det må være et mysterium... Skaffer mig bare en ny. Tak for dim kommentar alligevel.