Avatar billede gylling Juniormester
27. maj 2011 - 23:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopier felt værdi over i en tabel

Hej

Jeg har en formular som der er filter på. Jeg har et Id felt med en værdi som jeg gerne vel havde kopieret over i en tabel hvergang bruger afkrydser et bestemt felt.
Avatar billede fdata Forsker
27. maj 2011 - 23:47 #1
I afkrydsningsfeltets AfterUpdate kan du lægge følgende:

Private Sub Afkrydsningsfelt_AfterUpdate()
  if me.Afkrydsningsfelt=True then
    docmd.setwarnings false
    docmd.runsql("INSERT INTO DinTabel (DitFelt) SELECT " & me.id & ";"
    docmd.setwarnings true
  end if
End Sub

... men pas på: Hvis brugeren afkrydser feltet og derefter fjerner markeringen - og sætter den igen vil id-værdien jo blive indsat i tabellen to gange.
Avatar billede fdata Forsker
09. juni 2011 - 20:02 #2
Takker for point ;O)