Avatar billede n8r Nybegynder
27. maj 2011 - 16:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min acer aspire one oplader ikke..

Hej alle.
Jeg har en Acer Aspire one som ikke gider at oplade, opladeren er der ikke noget i vejen med.. har endda prøvet at skifte til andre oplader som virker, men den gider ikke rigtig... har også taget batteriet ud, og trykket på sluk knappen i 30 sek, også proppet batteriet i efter, men det somom den ikke gider alligevel.. er det batteriet der er noget galt med, eller er der noget andet? .. hjælp har virkelig brug for råd!!
Nu er den løbet tør for strøm og kan derfor ikke tændes :( HÅRDT BRUG FOR HJÆLP!!! TAK
Avatar billede helt83 Nybegynder
27. maj 2011 - 17:43 #1
Hej n8r

sjovt nok har jeg lige en sådan fætter jeg skal have smidt xp på. Men hvis du tager batteriet ud og sætter 220 v til starter den så IKKE ? for hvis den ikke gøre det er det strøm kilden der er noget galt med, om det er opladeren din stikkontakt eller "indgangen" i din pc ved jeg ikke, eller noget på bundbrættet der er defekt.

Men du skal kunne tænde den bare med 22o v uden batteri

mvh
helt83
Avatar billede n8r Nybegynder
27. maj 2011 - 17:57 #2
Okay men undskyld hvad er 220 v ?
Har hårdt brug for hjælp da jeg nemlig har eksamner, og skal bruge den Tak for hjælp!!
Avatar billede n8r Nybegynder
27. maj 2011 - 18:18 #3
Har sat en oplader i som skulle være 220v opladeren lyser, men der sker intet på bærbaren, så lige at den lysede i 1 sek, men ellers er den bare som den var før... tog batteriet ud .. hmm hvad kan det mon være :/
Avatar billede helt83 Nybegynder
27. maj 2011 - 21:01 #4
Nu forstår jeg ikke, gør følgende.

1 sæt laderen i computeren, pil batteriet ud.

2 prøv at tænd for computere, uden batteri i men med laderen tændt.

hvad er resultatet, tænder pc´en ?

mvh
helt83
Avatar billede n8r Nybegynder
27. maj 2011 - 22:08 #5
Der sker ikke noget. Opladeren lyser, så den virker, men pcen er bare stadig " død "
Avatar billede helt83 Nybegynder
28. maj 2011 - 07:45 #6
Hej n8r

Jeg er altså ked af at sige det men din pc er defekt, er der stadig garanti på den.

så en tur til rep med den. Der er ikke så meget andet at gøre.

mvh
helt83
Avatar billede egmose Novice
28. maj 2011 - 08:18 #7
Uden tvivl en defekt i pc´en..Håber for dig der stadig ergaranti på..

helt83:Du må da være helt fra den-hvis jeg ikke misforstår din kommentar - hvis han smider 220 volt til,brænder den sgu da helt sammen..
Avatar billede helt83 Nybegynder
28. maj 2011 - 08:43 #8
#7

220 V = stikkontakt = lader til pc = strøm til pc, ved ikke hvor man kan få et 220 V stik til passer direkte i en pc uden en lader / strømforsyning mellem.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2011 - 09:21 #9
Virker stikforbindelsen mellem lader og pc "løs" i det?
(dårlig forbindelse)
Avatar billede n8r Nybegynder
28. maj 2011 - 12:14 #10
Har ikke længerer garanti på den.... hvor meget vil det koste at få den lavet. ej hvor er det bare noget møg!!!!!!
Da jeg proppede opladeren i, skulle jeg tit rykke lidt på den før den gad og virke, altså da det her skete...
Avatar billede egmose Novice
28. maj 2011 - 13:43 #11
Det lyder meget dom en løs forbindelse.. Hvis du erlidt fingernem, må du skille den ad og se om du evt. kan få stikket ordentligt på plads..
Avatar billede n8r Nybegynder
28. maj 2011 - 14:19 #12
jeg har været nede og få den set af en computer mand, han sagde det ville koste en tudse, derfor har jeg valgt at lade den være, og bruge en anden. Tak for svar alle sammen!