Avatar billede nekkos1112 Novice
26. maj 2011 - 12:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billede i access

Hej alle.
Jeg har lavet en tabel i access, med 108 poster. Jeg har så lavet en formular til brug og vil nu gerne kunne sætte et billede ind for hver post. Jeg har prøvet at lave en tabel ved siden af og indsat billede som ole object og lavet en relation til den anden tabel. Men det bliver for meget for mig tror jeg. Jeg kan i alle tilfælde ikke få det til at virke.

Kan man i øvrigt ikke skrive et hyberlink ind i tabellen der henviser til et billede på nettet (på mit eget domæne) og når man så bruger formularen bliver det vist som billede ?

Er der nogle der kan hjælpe

Brian
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2011 - 12:56 #1
Jeg har et eksempel liggende, som blot henviser til et billede med en tekststreng og viser billedet for hver post.

Læg din e-mail hvis du vil have det.

Du bør ikke have selve billdete liggende i databaswen, den vil blive al for stor.
Avatar billede nekkos1112 Novice
26. maj 2011 - 14:27 #2
Det lyder godt. bbl@ookayy.dk
Avatar billede mugs Novice
26. maj 2011 - 14:34 #3
Eksempel sendt.
Avatar billede torbenuk Novice
30. maj 2011 - 11:17 #4
Hej mugs,

Jeg sidder faktisk og har brug for præcis det samme. Har du mulighed for også at sende eksemplet til undertegnede torbenvillumsen@hotmail.com, vil jeg være meget taknemlig.
Avatar billede mugs Novice
30. maj 2011 - 11:24 #5
Sendt til torbenv
Avatar billede torbenuk Novice
30. maj 2011 - 19:43 #6
Tak mugs for fremsendte.