Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. maj 2011 - 22:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Illegal mix of collations

Kære eksperter,

Jeg har et problem med mysql collations. Det er ikke noget jeg har haft brug for før, men nu hvor jeg er begyndt at bruge stored procedures volder det problemer.

Jeg bruger en SP til at søge i forum, og det virker ok, så længe jeg ikke bruger æ, ø og å. Når jeg til gengæld bruger et af disse bogstaver kommer følgende fejl:

Illegal mix of collations (latin1_danish_ci,IMPLICIT) and (utf8_general_ci,COERCIBLE)

Der er rigtig mange variable, som jeg ikke kender til i databasen, og jeg vil være rigtig ked af at ændre noget, som jeg ikke kan få tilbage igen. Derfor skriver jeg herinde for at være sikker på, at jeg får rette hjælp :)

Jeg kan finde følgende frem i databasen:
collation_connection    utf8_general_ci
collation_database      latin1_danish_ci
collation_server        latin1_swedish_ci

Det ser ud til at være noget af en mismatch :-/

Jeg har selv ændret til danish tidligere og alle cols i min database er denne type.

Jeg tror, at det er collation_connection der skal ændres til latin1_danish_ci for at fjerne ovenstående fejl. Har jeg ret i dette? Og i så fald hvorledes ændrer jeg collation_connection samt hvilke ændringer skal der tages højde for.

Er der behov for en backup af databasen inden?

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
29. juni 2011 - 22:10 #1
Ingen der har et bud på denne?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
14. august 2011 - 11:08 #2
lukker