Avatar billede langkiller Nybegynder
13. maj 2011 - 18:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

speciel database til billeder og andre mediefiler

Hej eksperter :)
ved ikke helt hvor dette spørgsmål skal placeres, men here goes:

Jeg leder efter et sted hvor man kan lagre sine billeder fra brugere på en hjemmeside. Har jo ikke uendeligt meget plads på mit webhotel, så vil ikke lægge dem der. hvis man kan lægge dem op et andet sted på en smart måde? Evt. et sted der er beregnet til den slags?

Det skal derudover også være nemt at få (tilkøbe) mere plads hvis nu den maksimale grænse for hukommelse er ved at blive overskredet.

Håber nogen kan hjælpe
Avatar billede wanze Nybegynder
13. maj 2011 - 18:35 #1
Hvis du ønsker at det skal være automatiseret, således at du ikke selv skal uploade billederne, så skal du jo have et webhotel et andet sted. I dag findes der dog rigtig mange webhoteller, der giver (hvad de selv siger) uendelig meget plads.

Men er det kun profilbilleder, der skal gemmes, og hvor meget har du til rådighed på din nuværende?

Se fx $0.00 webhost. Deres gratis hoteller indeholder 1,5GB plads, og deres betalingshoteller giver dig ubegrænset.
Avatar billede langkiller Nybegynder
13. maj 2011 - 18:49 #2
Det er ikke kun profilbilleder nej. ved ikke hvor mange billeder der skal uploades endnu. jeg har webhotel hos unoeuro lige nu hvor jeg har det der hedder silver suite. Der får man 2 gb plads. databasen hvor billederne skal ligge behøver vel ikke at være noget som mit webhotel tilbyder?

Tænkte mere på om der var et andet sted man kunne købe plads til billederne, hvor man nemt kan hive dem ud og ind som hvis jeg lagde dem på mit eget webhotel og med mulighed for udvidelse hvis jeg er ved at overskride
Avatar billede wanze Nybegynder
13. maj 2011 - 19:27 #3
Et godt råd: Lad være med at skyde over målet. Du kan selvfølgelig sagtens købe et webhotel (som det jeg linkede før) eller en endnu dyrere løsning så som Amazon S3, men jeg går ud fra, at dit projekt knap nok er skudt i luften endnu, så lad være med at investere i noget før du er ved at løbe tør for plads.
Avatar billede langkiller Nybegynder
13. maj 2011 - 19:47 #4
Det er jeg helt enig med dig i :)
Det kunne jo være man kunne købe en smule plads / basis pakke eller sådan noget et sted til at starte med.. bare det er nemt at opgradere så man ikke skal til at flytte til et helt andet sted lige pludselig HVIS nu der skulle blive brug for det.

men Amazon S3 kan man godt uploade billeder til automatisk fra sin side eller?
Avatar billede wanze Nybegynder
13. maj 2011 - 20:05 #5
Det billigste ville være at købe et webhotel med uendelig plads. Amazon S3 er en meget dyrere og tilegnet meget store projekter, hvor du bl.a. betaler for trafik. Bl.a. bruger Dropbox, Minecraft og Tumblr S3.

Men du kan evt. læse mere om Amazon S3 på på deres side: http://aws.amazon.com/s3/. Den har et fint interface, der gør alting meget let.
Avatar billede langkiller Nybegynder
13. maj 2011 - 21:02 #6
Okay. Tror jeg starter med 000webhost som du foreslog så..  så må jeg se om det bliver nødvendigt med noget mere plads.. men det kan da ikke være rigtigt at de tilbyder uendeligt meget plads?? det lyder næsten for godt til at være sandt.

Nå men jeg siger mange tak for hjælpen. du smider bare et svar

Og god weekend! ;)
Avatar billede langkiller Nybegynder
19. maj 2011 - 11:44 #7
.