Avatar billede trim Praktikant
11. maj 2011 - 22:38 Der er 2 kommentarer

nedarvning fra textfelter

jeg har 6 textfelter hvor jeg altid ønsker at nedarve fra felt 1+2+3 og hvis noget udfyldt i felt 4 så dette felt inklusiv, eller 5 hvis udfyldt eller 6 hvis udfyldt.

Dvs. at i det øjeblik jeg udfylder et af felterne 4-6 så har jeg samtidigt valgt hvorfra jeg vil nedarve.

Det er for at kunne nøjes med kun en knap istedet for 3.

På forhånd tak for hjælpen:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2011 - 22:55 #1
????

Man arver fra typer ikke fra instanser.
Avatar billede trim Praktikant
11. maj 2011 - 23:21 #2
Ok jeg prøver at uddybe mere. textfelt 1-3 kan være serienummer,telefonummer, alder 3 ting som altid findes, hvor 4-6 kan være computer, bil, cykel.

Jeg ønsker så at den automatisk knytter felt 1-3 til det valgte felt og kun det valgte felt når jeg trykker på min eneste Submit knap. Så den automatisk ved at hvis jeg benytter felt 4 eks. er det en computer jeg har beskrevet serienummer, telefonnummer samt alder på.