Avatar billede AmandaR Nybegynder
10. maj 2011 - 15:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afinstallere?

Hej alle. :-)
Jeg er vildt dårlig til alt det med elektronik, så jeg beder om hjælp til at afinstallere et program kaldet "SmartDraw VP".. Jeg har ikke prøvet på at afinstallere det, men jeg har fået af vide, at hvis jeg bare klikker på knappen "Slet", så er programmet ikke helt forsvundet, som jeg ønsker..
Jeg har Windows 7 på min computer, hvis det skulle hjælpe nogle.
Jeg vil gerne have forklaret det "step-by-step", hvis det er muligt. :-)

Tak på forhånd! ;-)

- Amanda :-)
Avatar billede ChrisBe Nybegynder
10. maj 2011 - 15:16 #1
Klik på Start knappen
Vælg kontrol panel
Klik på linket "Fjern et program"
Der kommer nu en lang liste af alle de programmer du har installeret på din computer. Find det program du vil have afinstalleret og klik på "Fjern/rediger" knappen.

Så skulle programmet gerne blive fjernet på korrekt vis.
Avatar billede Blandy Praktikant
10. maj 2011 - 15:29 #2
Dog kan der stadig være rester af programmet liggen i din systemmappe og reg database.

Så det er skam rigtig at ikke alle programmer bliver 100% fjernes. Men de rester der nu engang er tilbage, behøver ikke nødvendigvis gøre skade eller fylde noget af betyning.
Avatar billede AmandaR Nybegynder
10. maj 2011 - 22:59 #3
- ChrisBe: Tak for guiden! :-)
Jeg har så nu det problem, at jeg ikke kan finde det program, som jeg skal afinstallere.. Hvad gør jeg nu?

- Blandy: Kan jeg fjerne programmet 100%? Eller kræver det noget specielt? Jeg ønsker ikke at have "rester" af programmet i min systemmappe eller database? :-S

- Tak på forhånd! ;-)

- Amanda :-)
Avatar billede Laes Nybegynder
10. maj 2011 - 23:30 #4
og det kan ikke afinstalleres almindeligt? eller?

Fordi så må det næsten være det bedste at gøre..

Derefter kan du altid kigge lidt i C: program Filer... For at se om der skulle noget tilbage..
Avatar billede AmandaR Nybegynder
11. maj 2011 - 01:38 #5
- Laes: Jeg er fuldstændig spasser på området. Så hvordan afinstallerer jeg det "normalt"? :-)

- Tak på forhånd! ;-)

- Amanda :-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. maj 2011 - 01:53 #6
#5 Klik start ( windows logoet nede i venstre hjørne )> klik kontrolpanel> klik fjern et program> find og venstre-klik på programmet SmartDraw VP> klik på fjern.
Avatar billede Laes Nybegynder
11. maj 2011 - 10:37 #7
Jamen hvis ikke du kan finde det i Kontrolpanel/Fjern program...

Hvor kan du finde henne så :)?

Hvis det ligger i : Start / programmer / SmartDraw VP ?
Er der så ikke et punkt/en knap der hedder "Uninstall" ?
Avatar billede AmandaR Nybegynder
25. maj 2011 - 14:40 #8
hardwareguy15: Tak for svaret, men jeg har prøvet på den måde. Jeg kan ikke finde programmet, når jeg har klikket på "Fjern et program"..

Laes: Tak for svaret. Og godt spørgsmål, for jeg har da virkelig ingen anelse om, hvor det så ligger henne :-) Jeg har prøvet at finde det på den måde, som du skrev. Jeg kan stadig ikke finde programmet af en eller anden grund?

Jeg bruger programmet dagligt, så jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke kan finde det. Det er et betalingsprogram, men det skulle da stadig være muligt, at jeg kan afinstallere det? Eller hvad? :-S

JEG GØR ET ELLER ANDET FORKERT, DET ER JEG 100% SIKKER PÅ!

- Tak på forhånd! ;-)

- Amanda :-)
Avatar billede Laes Nybegynder
01. juni 2011 - 20:47 #9
Jamen når du så bruger programmet, hvorfra starter du det så?

Prøv at trykke på "start knappen" - Så kommer der en lille søge linie - der skriver du: smartdraw - lader den søge færdi - og så se om det ikke kommer frem - Hvis ja - Højreklik på ikonet og vælg egenskaber. Så skulle du gerne kunne se stien til det sted programmet ligger.
Avatar billede AmandaR Nybegynder
19. juni 2011 - 13:45 #10
Laes: Tak for svaret! Jeg undskylder mange gange for, at jeg først svarer så sent! :-(
Når jeg starter programmet, så er der bare et ikon som ligger på "Skrivebordet" (dér hvor min baggrund er...)
Jeg prøvede den "guide", du skrev til mig i dit ovenstående svar! :-) Jeg fandt programmet, og der var en masse muligheder, bla. én der hedder "Skjul" og ud fra den er der et flueben.. Mon det er derfor, jeg ikke kan finde programmet på andre måder?

Skal jeg klikke fluebenet væk og se, hvad der sker? Jeg kan vel altid klikke fluebenet på igen?

- Tak på forhånd og fortsat god søndag til jer alle! ;-)

- Amanda. :-)
Avatar billede Laes Nybegynder
20. juni 2011 - 19:44 #11
Aahh, skjult.. ja prøv at fjerne fluebenet der :)
Det vil sagtens kunne gøres om igen, selvom det formentlig ikke tjener noget formål..

Men evt også prøv at se ( når du har søgt, og højreklikket) om der i fanen : Generelt er et punkt der hedder "Placering"

Eller i fanen der hedder: Detaljer er et punkt der hedder "Mappesti"

Der kan eksempelvis stå  "C:\Program Files\Ventrilo\" osv osv osv

:)
Avatar billede AmandaR Nybegynder
02. juli 2011 - 14:14 #12
Laes: Tusind, tusind, tusind tak for hjælpen! Jeg klikkede på fluebenet og fik afinstalleret programmet, så nu skal det gerne være væk! Tak for at være så tålmodig!! :-) Hvis du lige lægger et svar, så får du dine point! :-)

Og tak til jer, der har gjort et forsøg på at forklare mig det. :-)

- Jeg ønsker jer alle en super god sommerferie, selv om vejret svigter lidt! :-)

- Amanda :-)
Avatar billede Laes Nybegynder
15. juli 2011 - 22:43 #13
Fantastisk :)

Hermed svar..

Og god sommerferie til dig også :)