Avatar billede askalot Mester
07. maj 2011 - 14:11 Der er 1 løsning

ÆØÅ mySQL Problem

Hej Experter

Jeg kan ikke finde ud af at løse dette selv  :/

Jeg har nogle inputfelter som skal gemmes i en mySQL db.
Jeg har sikret mig at alle filer er gemt som utf8 og bruger ut8 som charset (meta tag)

FACT - Jeg kan printe dataene i PHP _inden_ jeg sender dem til mySQL db, og der ser de fint ud (viser ÆØÅ osv)

I phpMyAdmin står mySQL til:
MySQL Tegnsæt: UTF-8 Unicode (utf8)
MySQL forbindelses-sammenkøring: utf8_unicod_ci

FACT - Hvis jeg laver en INSERT via SQL forespørgsel i phpMyAdmin, så bliver ÆØÅ gemt fint!

KeyzerSoze, nævnte at jeg kunne lave en .htaccess fil, det har jeg prøvet men er ikke sikker på at jeg har gjort det rigtigt...

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede askalot Mester
07. maj 2011 - 16:52 #1
hov forkert kategori.. jeg svarer lige selv