Avatar billede tommer Nybegynder
05. maj 2011 - 13:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

API tilgang

Jeg har et projekt som bruger en dll (api model) til at gemme data i databaser osv via nhibernate 3.0.

Men problemet er at, nogen gange, når jeg opretter nye brugere via api'et og umiddelbart efter denne linie i koden laver noget med det nye bruger objekt, så får jeg en "Object reference not set to an instance of an object" exception.
Jeg gætter på at det er fordi jeg prøver at bruge det nye objekt før at api'et er færdig med at oprette det i databasen.

Jeg har prøvet at lave en Thread.Sleep(2000); inden jeg gør noget, men det løser ikke problemet.

Kan man på nogen måde finde ud af hvornår kaldet til api'et er færdigt? Eller et eller andet, så jeg er sikker på at kaldet er blevet færdigt?
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2011 - 13:54 #1
Det er umuligt at svare på ud fra de oplysninger du giver. Umiddelbart tvivler jeg på at kaldet til oprettelse af brugeren, altså koden i API'et, kører asynkront og gør det ikke det må brugeren være oprettet så snart koden kører videre. Kører oprettelsen af brugeren derimod, og altså mod min forventning, asynkront, må der ligge en mulighed på metoden eller andet sted i API'et ti at give svar på hvornår brugeren er færdigoprettet.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2011 - 02:06 #2
Faar du closet session eller laver du de 2 operationer i samme session?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2011 - 02:12 #3
Maaske var det bedst at vise lidt kode!
Avatar billede tommer Nybegynder
07. juni 2011 - 16:41 #4
send lige et svar her arne, tak.
der var en fejl i api'et, og jeg kan desværre ikke vise hvad det var da jeg ikke har adgang til koden...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2011 - 01:25 #5
jeg har vist ikke bidraget med noget her
Avatar billede tommer Nybegynder
08. juni 2011 - 08:59 #6
keysersoze, er du her med et svar så?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2011 - 09:07 #7
ellers tak.
Avatar billede tommer Nybegynder
08. juni 2011 - 09:16 #8
Ok, ha en fortsat god dag begge to ;-)