Avatar billede oldaf Nybegynder
26. april 2011 - 19:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kender i en måde men kan gøre sin sange til at de lyder rene

hej.

jeg er en dreng på 11 år... jeg indspiller  mine sange på lydoptegern men kan ikke få dem til at lyde rene f.eks nik og jays lyder perfekte og tmts jeg kna alt det der med a
mit spørgsmål er at hvordan kan man gøre at ens sange lyder rene altså så der ike er støj jeg kender et pogram men kan fjerne støj med men så kan man ikke høre det jeg siger

kan i hjælpe mig med disse ting måske er de lidt uforstålig men alligvel i kan jo bare spørg

1.- kender i et pogram hvor man kan gøre sådan at man synger rent(jeg mennner at hvorman kan redigere på det så det kommer til at lyde rent :)

JEg håber i svar :) og hvis i har spørgsmål kan i bare spørge :) i beskederne alle her :) jeg håber i vil hjælpe mig :)
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
26. april 2011 - 19:04 #1
Hmm.. Hvis jeg skulle gå efter at blive noget i musikverdenen ville jeg nok umiddelbart investere i nogle bedre optagere osv.
Ved ikke om man kan fjerne støj da det allerede er på din lydfil, og jeg ved heller ikke om det kan gøres så godt, at det er besværet værd.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. april 2011 - 19:07 #2
Altså vil du have en lydkilde som er ren uden støj? For så er det vel bare at købe dine yndlings CD'er hos f.eks imusic.dk

Hvis der er tale om karaoke eller lign. så findes der software til at redigere dine indspilninger og fjerne mislyd/støj o.l, ligesom i et rigtig musik studie.
Avatar billede HBP2 Praktikant
26. april 2011 - 19:22 #3
Jeg gætter på du mener noget i retningen af "auto-tune". Den slags effekter findes normalt kun i meget dyre programmer.
Avatar billede Sparrman Nybegynder
07. maj 2011 - 10:08 #4
Som udgangspunkt skal din kilde (optagelse) være "ren" herefter kan du med programmer "pifte" det op med f.eks. EQ, Compressor og meget andet. Jeg bruger selv Adobe Audition der i sig selv, har en masse features og man kan tilføje det der mangler via såkaldte "VST" plugins.
Jeg har også brugt et program der hedder "ProTools" men gik bort fra det, da jeg syntes Audition var federe :-)

Du skal dog regne med, at sådanne programmer er dyre.

Jeg købte for 5 år siden et USB lydkort fra nogen der hedder "M-Audio" til sang (mic) og guitar/bas, dette koster ca. 1000 kr og så kan du hente en "lite" version af ProTools helt lovligt. Det er vist det billigste og nærmeste svar jeg kan give :-)