Avatar billede skinken Nybegynder
19. april 2011 - 23:35 Der er 1 kommentar

Ændring af global privileges for root

Hejsa,

Jeg er ved en fejl kommet til at fjerne global privileges for brugeren root som var den eneste "admin" bruger.

jeg får følgende besked når jeg forsøger at ændre rettighederne de forskellige databaser: SQL error (1142): SELECTED command denied to user 'root@localhost' for table 'user'

Jeg har fulde admin rettigheder til windows 2003 serveren som mysql er installeret på. Hvis det ikke er muligt at overskrive eller ændre i rettighederne så root igen får alle de rigtige rettigheder er det mon så muligt blot at ekspotere databasen på anden vis så den kan bruge på en anden mySQL installation?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. april 2011 - 00:15 #1
Du kan formentlig bruge samme teknik som her:
http://mysql.bigresource.com/Track/mysql-Og1dUrt7/