Avatar billede gchris5 Praktikant
17. april 2011 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Godt og gratis backup værktøj

Hej,

Jeg er på jagt efter et værktøj til backup.

Har allerede det værkstøj som følger med eksterne WD diske => kan desværre ikke scheduleres, så når jeg tømmer mit kamera står PC og arbejder max. for at lave backup af mine filer.

Har også adgang til Norton 360 - her gemmes filerne desværre ikke 1:1.

Så et program der kan scheduleres til at køre ad-hoc eller efter fast cyklus samt gennem filerne på backup enheden 1:1 og som ikke koster ...

Pft.

/ Gunnar
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2011 - 16:57 #1
Jeg bruger dette her til at sykronisere mellem en mappe og en mappe på en usb nøgle. Ved ikke om det kunne være noget?

http://allwaysync.com/download.html
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 12:44 #2
Et godt alternativ kunne være hvis din computer understøtter RAID på SATA controller, og så lave et RAID 1 (Mirror) det kræver bare 2 ens harddiske, og den laver automatisk realtime backup.
Avatar billede tubber Juniormester
25. april 2011 - 12:45 #3
Oh og skal da lige nævne at jeg skal ha chekket #2s forslag ud, da jeg mangler noget til at lave backup fra en PC til en anden som har dette RAID 1
Avatar billede lmcb Nybegynder
16. maj 2011 - 21:56 #4
Jeg vil gerne lige tilføje lidt til RAID 1.

Raid 1 er supergodt hvis den ene disk dør for så ligger dataerne stadig på den anden og man kan montere en ny disk og rebuilde sit RAID 1.

Hvis man derimod kommer til at slette en fil ved et uheld i f.eks. Windows så er den væk og kan kun genskabes af dertil skabte værktøjer.

Det er en rigtig god kombination sammen med f.eks. allway sync

Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2011 - 16:21 #5
Det lyder ikke som der er noget respons her fra spørger????
Afventer et par dage, og sker der ikke noget afmelder jeg overvågning på denne tråd
Avatar billede gchris5 Praktikant
20. august 2011 - 19:36 #6
Nogen der vil have point?

/G
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2011 - 16:28 #7
Hvorfor melder du ikke tilbage??
Avatar billede gchris5 Praktikant
22. august 2011 - 15:07 #8
Hej,

Der er ikke så meget at melde tilbage om ... Jeg har gundet tidsmangel valg forløbig at fortsætte med min nuværende løsning, som en Memeo (leveret sammen med min WD NAS).

Med hensyn til RAID 1, så synes jeg det er spild af diskplads, når man snakker bærbar. Så heller vil jeg heller bruge diskpladsen på at have 1-3 eksterne diske som jeg med jævne mellemrum flytter min backup over på og så har liggende på en anden adresse end min egen. Så er mine data også sikret mod brand og indbrud

/ Gunnar