Avatar billede hrole Mester
06. april 2011 - 09:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra iso-8859-1 til utf-8

Hej,

Jeg er igang med at ændre til utf-8 men lige præcis i forbindelse med mysql databaserne sker der en fejl. Æ, ø og å vises i Firefox med ? og i IE med en firkant og det er kun for udtræk fra db. De ændringer jeg har lavet er:
- <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
- Konverteret og gemt alle sider i utf-8 (uden bom) (i notepad++).
- i phpadmin: MySQL Tegnsæt: UTF-8 Unicode (utf8) , MySQL forbindelses-sammenkøring: utf8_unicode_ci, for hver database er kollation utf8_unicode_ci.

Hvor kan fejlen være?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2011 - 10:43 #1
Men du har ikke ændret data i databasen?
Avatar billede hrole Mester
06. april 2011 - 10:48 #2
nej
Avatar billede hrole Mester
06. april 2011 - 12:46 #3
det var selvfølgelig det. Tak!