Avatar billede hnto Nybegynder
05. april 2011 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

export til excel via vba fylder en krig..haster

har en database hvor jeg sender en query via mail som en excelfil.
hvis jeg bruger følgende kommando fylder filen 18MB

DoCmd.SendObject acSendQuery, "q_master form1", acSpreadsheetTypeExcel9, "nto@solar.dk"

hvis jeg derimod laver en eksport af den samme yuery via filer-export i databasen fylder filen kun 5.74 mb.

er der nogen der kan hjælpe med dette, så den ikke fylder så meget via send funktionen.
Avatar billede terry Ekspert
05. april 2011 - 19:34 #1
are you exporting the same format (version) when you use file export?

If you try using the DoCmd with the format then you should get prompted. Then select the same version as when you use Export

DoCmd.SendObject acSendQuery, "q_master form1", , "nto@solar.dk"
Avatar billede hnto Nybegynder
06. april 2011 - 08:21 #2
jeg har prøvet dette også og uanset hvilken excel version jeg vælger fylder den stadig 14-18 mb.
Avatar billede terry Ekspert
06. april 2011 - 18:53 #3
Not much I can do other than suggest using Outlook and attaching your Excel file to that. But still no guaraty its smaller.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2011 - 00:27 #4
Der er forskel på et excel dokument og en csv fil. Hvis det er en csv fil du har lavet med filer->export forklarer det måske forskellen.
Jeg ved ikke om sendobject kan sende en flad tekstfil - hvis det er muligt må der findes et alternativ til acSpreadsheetTypeExcel9 som ikke hedder noget med sheet
Avatar billede hnto Nybegynder
07. april 2011 - 08:37 #5
det er en excelfil i begge scenarier, så det er ikke der den kligger...

der findes andre excel kommandoer i export, men disse er ældre versioner der giver fejl grundet begrænsninger i datamængden, hvorfor de anbefaler type 9 i export.

lukker sprgsm. da jeg har været nødsaget til at lave en anden model for at komme videre i databasen.
Avatar billede hnto Nybegynder
07. april 2011 - 08:37 #6