Avatar billede sfollmann Nybegynder
01. april 2011 - 18:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Silent print med acrobat og php

Jeg har nu brugt de sidste mange timer på at få hul igennem mellem mit php projekt og printeren. Jeg læste et sted at man kunne lave silent print via acrobat og sin hjemmeside.

siden har jeg arbejdet frem og tilbage med det i mange timer, men kan ikke få hul igennem.

Ved godt det her er rimelig hardcore men håber der er nogle der kan hjælpe!

Indtil videre har jeg følgende linje som jeg prøver at afvikle fra commande prompt. Siden fra min side via: shell_exec()
AcroRd32.exe /t "c:\min.pdf" "samsung" "spd__.dll" "USB001"

Oplysningerne om printeren fandt jeg da jeg udskrev en testside.

Adobe starter op, finder dokumentet, lukker nogle gange igen, andre gange minimerer. Dog uden der sker noget!

Læste noget om at adobe havde lukket for muligheden i versionerne efter version 6 reader!

Håber der er nogle der kan hjælpe!
Avatar billede sfollmann Nybegynder
01. april 2011 - 19:10 #1
Jeg fandt en gammel version af adobe- version 6. Nu lykkedes det fra prompten, men stadig ikke fra webben. Er der noget jeg skal slå til/fra på serverne, kører apache. Har slået register globals fra!
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2011 - 19:16 #2
<ole>

DLL'en skal jo være installeret på den maskine, der skal udskrive, så det kan du ikke uden at DLL'en installeres på brugerens PC. Hvem du så får til det, er nok næste problem  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede sfollmann Nybegynder
01. april 2011 - 20:48 #3
Jeg printer fra serveren, som har printeren installeret! DLL filen er driveren ikke?
Avatar billede sfollmann Nybegynder
16. oktober 2011 - 20:30 #4
Det lod sig ikke gøre. Købte et program!