Avatar billede Carsten_Hansen Nybegynder
28. marts 2011 - 08:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digitalkamera med ekstremt dårlig lyd

Hej,

Jeg har et billigt Pentax Optio E75, hvor jeg har optaget en del video med børnene. Til min gru er lyden så forfærdelig ringe og generende, at jeg bliver nødt til at afspille uden lyd.

Jeg har søgt efter løsninger på google, men kan ikke finde nogen. Kan jeg gøre noget, eller skal jeg investere i et nyt kamera ?

I så fald, er der nogen anbefaling til et kamera til max 2.500 kr som afspiller video, der er værd at gemme også ?

Vh Carsten
Avatar billede chalde Seniormester
28. marts 2011 - 08:33 #1
Har du overvejet at investere i et videokamera istedet?
Et digitalkamera har fokus på billeder mens video er en sekundær funktion (og deraf sjældent af høj kvalitet).
Avatar billede wulffez Nybegynder
28. marts 2011 - 12:51 #2
Hey Carsten.

Jeg er en lykkelig ejer af et Nikon D90 dSLR, så det er et af de tunge kameraer. Dog er lyden UTROLIG dårlig, når du optager film; så det er ikke besynderligt at dit kompakte kameras lyd også er dårligt. Du bliver nødt til at investerer i et videokamera, hvis du ønsker højkvalitetsoptagelse :)

Mvh
W
Avatar billede thov Forsker
29. marts 2011 - 11:28 #3
Dette lillebitte videokamera optager billede og lyd i glimrende kvalitet http://www.theflip.com/en-us/Products/mino.aspx

Amazon.com UK sælger det for ca. £150, så det er langt under dit max. beløb, og den medfølgende redigeringssoftware kan også udtrække stillbilleder.
Desuden har apparatet HDMI udgang - lige til at slutte til TV'et.
Avatar billede Carsten_Hansen Nybegynder
09. september 2011 - 09:30 #4
for at lukke
Avatar billede Carsten_Hansen Nybegynder
09. september 2011 - 10:08 #5
for at lukke