Avatar billede scouzer Nybegynder
25. marts 2011 - 15:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

importer mysql i Eclipse

Hej jeg er rimelig ny på alt det her med database programmering. Men jeg er endelig så små ved at have styr på hvordan jeg laver databaser i MySQL. Nu er mit problem så at jeg skal til at finde ud af hvordan jeg får importeret min database i Eclipse. Jeg kan forstå at jeg skal bruge noget der hedder J connector??? men hvordan kommer jeg videre med det. Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2011 - 15:29 #1
1) Du downloader MySQL Connector/Java fra MySQL
2) Du udpakker ZIP
3) Du tilfoejer jar filen i det udpakke til dit projekts classpath
4) Du ruger JDBC API i din kode
Avatar billede scouzer Nybegynder
26. marts 2011 - 13:31 #2
punkt nr 3 er jeg ikke helt med hvordan jeg gør. Gider du uddybe dette???
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2011 - 14:44 #3
Højreklik på projekt, vælg build path, vælg add external jar.
Avatar billede scouzer Nybegynder
27. marts 2011 - 15:58 #4
mange tak for hjælpen. Kender du evt en bog hvor jeg kan læse noget om kodningen, gerne på dansk???
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 16:01 #5
Er du helt ny til JDBC?
Avatar billede scouzer Nybegynder
27. marts 2011 - 16:06 #6
ja det kan man godt sige...vi er lige begyndt at have om det i skolen, desværre har jeg en lærer der overhovedet ikke formår at lære fra sig.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2011 - 16:37 #7
For at lave noget database i Java skal du naturligvis kende en lille smule til:
- Java
- SQL

Specifikt med hensyn til JDBC (basal database i Java):

http://javabog.dk/OOP/kapitel20.jsp

http://download.oracle.com/javase/tutorial/jdbc/index.html
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2011 - 01:46 #8
OK?