Avatar billede jackass- Nybegynder
24. marts 2011 - 06:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

BackColor white != Color.White;

Hej,

Hvid er åbenbart ikke hvid :-/

Jeg har en form med bl.a. en multiline textbox og en picturebox på.

Da gerne vil have det hele til at "flyde sammen" i en hvid baggrund sætter jeg BackColor på de forskellige controls med følgende, ligesom background på billedet i picturebox'en er hvid:

this.BackColor = Color.White;
this.txtEdit.BackColor = Color.White;

Når man så ser det på en skærm, er textbox og og backggrunden på picturebox billedet hvid, men windows formen som det hele er placeret på er "æggehvid/gråhvid" eller noget i den stil.. i hvert fald kan man tydeligt se linierne og forskellen.

Giver det nogen mening?!? Og mere interessant; er der en løsning?
Avatar billede johny Nybegynder
24. marts 2011 - 08:09 #1
Hej Jackass

Hvis du debugger din kode, vil du kunne aflæse BackColor på formen og se hvilken farve det er. Jeg mener det er WhiteSmoke der er default.
Avatar billede jackass- Nybegynder
24. marts 2011 - 12:10 #2
Hvordan aflæse?

Jeg kan se at der er forskel på formen og textboxens farve, selvom jeg har defineret dem i koden:

this.BackColor = Color.White; (formen)
this.txtEdit.BackColor = Color.White; (textboxen)

Og det er uanset om det er White eller WhiteSmoke.
Avatar billede johny Nybegynder
26. marts 2011 - 16:32 #3
Ah my bad jackass, var fordi jeg læste forkert, jeg troede du forsøgte at ramme standardfarven, og ikke ændre den.

Har du prøvet at lytte på et click event f.eks., hvor du så har et breakpoint, så du kan teste om BackColor virkelig bliver sat til White begge steder, eller om der er noget andet der overskriver farven?
Avatar billede jackass- Nybegynder
28. marts 2011 - 07:14 #4
BackColor bliver sat.. Jeg har også prøvet at ændre dem til en helt anden farve, fx blå, og det virker fint.
Avatar billede jackass- Nybegynder
04. maj 2011 - 12:29 #5
Lukker igen, ikke løst.