Avatar billede k2002 Nybegynder
23. marts 2011 - 17:37 Der er 9 kommentarer

Grafikkort kan ikke finde skærm????

Jeg har lige købt et ATI HD 5670 kort med PCI, 1g ddr5 ram. Kortet er et Asus.

Mit problem er, at jeg ikke kan køre mere end 60hz på min skærm - det virker som om koret ikke kan finde min skærm. For hvis jeg kigger i CCC under Monitor Propeties, står der not supported under alle faner:
Display data channel DDC - not suppored
Display name - not sup.
maxium reported resolution - not sup.
maxium refresh rate - not sup.

Jeg har en gammel Medion 19 crt skærm. Men dette problem er først kommet efter det nye kort er sat i. Kørte med nvidia kort før jeg skiftede til ati. Jeg har en P4 3400, win XP 32 bit. 2g ram.

Under grapic adapter står der: ATI radeon HD 5670 (default VGA monitor)

Skal der ikke stå noget med plug and play??

Håber på hjælp.
Avatar billede showsource Seniormester
23. marts 2011 - 17:44 #1
Der fulgte vel en driver cd/dvd med kortet ?
Avatar billede k2002 Nybegynder
23. marts 2011 - 17:56 #2
Jo, og den er også installeret. Jeg har også updateret til den nyeste driver (display) til kortet. Men jeg havde samme problem selv med den driver som fulgte med og den nye fra ATI's hjemmeside.
Avatar billede showsource Seniormester
23. marts 2011 - 18:14 #3
Nu ved jeg så ikke hvad du mener med CCC og DDC.

Men du kan vel få vist 32 mill farver i en optimal opløsning ?
Eller hvad?

Hvis det er tilfældet, gør det jo ikke noget :O)
Avatar billede k2002 Nybegynder
23. marts 2011 - 18:25 #4
CCC = Catalyst Control Center. Anyways, jo så kan jeg godt få 32 mill farver. Men jeg kan ikke køre mere end 60hz på skærmen. Jeg vil gerne op i 70 eller 75hz, ellers får jeg ondt i hoved af at se på skærmen.

Det er mere som om koret ikke ved hvad det er for en skærm jeg har, siden der ikke står noget i monitor propesties.

Og hvis jeg trykker på højre mus, går i skærm for at vælge en anden hz, står der kun 60hz som mulighed??
Avatar billede showsource Seniormester
23. marts 2011 - 18:39 #5
øhh, ja mig som ikke lige får læst dit spm. rigtigt.

Der er et flueben som siger "Skjul ikke understøttede tilstande" ca.
Fjerner man det, er der vist "frit valg".

Og ok, synes det lyder lidt underligt.....
Avatar billede k2002 Nybegynder
23. marts 2011 - 19:39 #6
Under alle tilstande kan jeg kun vælge 60hz? Lige meget hvad jeg gør.

Men jeg tror ikke den kan finde min skærm, altså kortet..  Siden der i CCC ikke står noget under monitor propeties. Fordi der står "no supported" på alle faner.
Avatar billede showsource Seniormester
23. marts 2011 - 19:43 #7
Skud i tågen:
1. Alle "ben" fra skærmstik sidder rigtigt i kortet ?
2. Har du haft comp genstartet efter install af grafikkort ?
Avatar billede Vandreren Novice
23. marts 2011 - 20:40 #8
Jeg har før løst den slags problemer ved at installere drivere til skærmen (mange gange er det overflødigt, men ikke altid).

Du kan evt. forsøge at fjerne skærmen i Enhedshåndtering, og forhåbentlig vil XP genkende den som "Plug and Play-skærm" efter genstart.
Avatar billede k2002 Nybegynder
23. marts 2011 - 22:49 #9
Nu har jeg prøvet at fjerne skærmen i enhedshåndtering. Efter genstart, stod der bare standard skærm igen. Jeg prøvede også at deaktivere skærmen i enhedshåndtering, og efter genstart var den stadig deaktiveret, men der var stadig bare billed på som standart skærm. Det virker som om mit grafikkort ikke ved at jeg har tilsluttet et kabel. Grafikkoret vælger bare en standart skærm da den ikke kan finde min skærm. Seriøst jeg ved lidt om computer, men dette problem driver mig fra forstanden. Har søg på nettet og kan ikke finde nogen løsning?????