Avatar billede jaco3616 Nybegynder
23. marts 2011 - 10:33 Der er 1 kommentar

Kalender-system i .php og MySQL

Hej allesammen,

Jeg sidder med et skoleprojekt hvor jeg skal lave et system, som skal fungerer som vagtplan-system for en virksomhed.
Vagtplanen skal være på ugebasis, altså vise en uge af gangen. Det skal se sådan ud:

Navn Mandag 1/4 Tirsdag 2/4 Onsdag 3/4 Torsdag 4/4 Fredag Lørdag Søndag
Navn1
Navn2
osv.

Jeg har bygget en tabel op i ren HTML, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre nu.
Hvordan får jeg den til kunne kende datoerne og skifte mellem ugerne? Jeg ved der er en php-funktion der hedder "date", men hvordan skal jeg bruge den i den her sammenhæng?
Og er det muligt at få koden til selv at proppe navnene fra en phpmyadmin-tabel ind i selve tabellen?

Jeg er lidt, for ikke at sige meget, lost, så al hjælp ville være fantastisk  :)
Avatar billede nemlig Professor
23. marts 2011 - 11:17 #1
Ikke for at fornærme dig, men hvis du ikke kender noget til PHP og MySQL, så vil jeg påstå, at det er en umiddelbar uoverskuelig opgave.
Min anbefaling er, at du finder noget litteratur om PHP og MySQL og sætter dig ind i metoder og virkemåder.
Når du har det grundlæggende på plads, kan folk her på Eksperten givetvis komme med hjælp til nogle konkrete problemstillinger og udfordringer.
Alternativt kan du købe dig til en løsning. I så fald skal du skrive et indlæg under "Opgaver".