Avatar billede Lanfear Nybegynder
21. marts 2011 - 23:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

select fra database og vis i formular så databasen kan opdateres fra et "mini CMS"

Da jeg mangler en mere præcis måde at beskrive det jeg arbejder med at få til at virke, bruger jeg min opgavebeskrivelse:

Make a script that:
Creates a variable storing a static reference id from the database
2) Validates form content if the update form is submitted and updates the reference if validation was successful
3) Selects the reference and outputs the selected values in the form (making it sticky)

Det følgende er den kode jeg sidder med pt men ved ikke helt hvordan jeg skal udfylde hullerne og få den til at virke. Jeg skal grundlæggende hente en udvalgt reference fra databasen med et bestemt id, og så skal formularen blive sticky/vise det data der er blevet selected så brugeren af dette minicms kan ændre det, og når der bliver trykket submit opdatere det. Ethvert eksempel er velkommen. Det jeg nok er mest i tvivl om er hvordan jeg skal gøre formularen sticky med noget der er hentet fra en database og ikke lige submittet:

<?php
        $ref_id = 1;
        $updatequery = "SELECT * FROM table_relations NATURAL JOIN table_relations WHERE ref_id=$ref_id";
        $updateresult = @mysqli_query($dbc, $updatequery);

        if ($updateresult) {
            echo $updateresult;

        $SQLupdate = "
        UPDATE users
        SET email='mike@authors.com'
        WHERE user_id = 18";

        }

        ?>
Avatar billede Lanfear Nybegynder
22. marts 2011 - 00:03 #1
Tråden er løst
22. marts 2011 - 04:56 #2
Saa boer du ifoelge Ekspertens regler fortaelle hvad loesningen var.  Det kunne ogsaa vaere at andre sidder med lignende problemer og kunne have gavn af din loesning.
Avatar billede Lanfear Nybegynder
22. marts 2011 - 11:54 #3
Hvis du kigger efter kan du se jeg har oprettet en ny tråd med samme emne, da denne besked var på en forkerte tråd. Havde jeg svaret var det nok blevet postet