Avatar billede LsrcrNiller Nybegynder
19. marts 2011 - 19:53 Der er 3 kommentarer

2 Skærme

Hej derude.

Jeg sidder i et lille dilemma. Jeg har 2 skærme til min pc, som jeg begge gerne vil have tisluttet. Men problemer er; I mit tårn (Jeg sidder på stationær computer) er der kun et PC stik omme bagi.

Men jeg har hørt lidt om på nogle forskellige steder, at man kan købe et slags stik (Hvilket må I ikke hænge mig op - det aner jeg intet om), så man alligevel kan have 2 skærme tilsluttet.

Er det rigtigt der findes sådan et stik, eller er det helt skudt i vejret? Desuden har jeg også læst på nogle forskellige sider, at det afhænger af ens grafikkort?

Håber I vil give mig et svar.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 20:06 #1
det jeg tror du skal investere i er et nyt grafikkort med 2 udgange.

venligst
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
19. marts 2011 - 23:00 #2
Ja, køber du et split stik, så får du jo det samme på begge skærme.

Køb et grafik kort med to skærmudgange og læg meget mærke til hvilken type de er af. Har du to gamle analoge skærme, er du lidt f.... for der skal du over i at købe et konverter stik fra digital til analog, så du kan få to analog stik, samt et grafikkort med 1 analog og en digital udgang.
20. marts 2011 - 10:08 #3
... eller denne box imellem ->
www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/

Det bruger jeg til min bærbar -> 2 x 22" skærm + bærbare selv!
=3 forskellige billeder...