Avatar billede piranha29 Nybegynder
19. marts 2011 - 19:25 Der er 4 kommentarer

Ny spillecomputer

Hej derude.

Da min nuværende computer synger på sidste vers (kan lige klare starcraft 2 på laveste opløsning, men stadig med lidt problemer) er det blevet tid til at udskifte den.

Der var engang hvor jeg nogenlunde vidste hvad der var nyt og godt osv, men må tilstå at jeg overhovede ikke mere aner hvad jeg skal gå efter.

Mit budget ligger på max omkring de 15.000,-

Det er stort set udelukkende spil jeg skal bruge den til og selvfølgelig skal den bare kunne klare alle spil i max uden problemer. Og så må den da gerne kunne holde bare et par år og stadig kunne følge med. Den skal selvfølgelig også bruges til almindelig husbehov :)

Havde overvejet en alienware computer som den nemme løsning, men har læst/hørt at der er bedre maksiner derude, som samtidig holder en bedre pris. Så "forvirringen er komplet" om så at sige. Og da jeg som nævnt tidligere slet ikke mere er med på hvad der er godt, nyt, skidt osv mhp processor, ram grafikkort osv osv er jeg noget på "herrens mark".

Så Håber virkelig der er nogen der gider hjælpe mig lidt på vej og guide mig i den rigtige retning. Mege gerne komme med nogle konkrete bud. Også gerne hvad jeg specielt skal være opmærksom på, samt absolut ikke vælge.
For at gøre det lidt nemmere for jeg, kan jeg sige at jeg hverken kan bygge selv eller finde ud af at overclocke maskiner osv. Dvs at det nærmest skal være en "pulg and play" maskine der lige er til at gå til.
Samtidig vil jeg heller ikke gå på kompromi med det jeg nu ender med, det SKAL sgu bare være iorden. Også om prisen så blir lidt mere end de 15.000 jeg pt har afsat til det.

Men på forhånd tak for hjælpen

Claus
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2011 - 19:31 #1
Hvad med det eksterne hardware?
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. marts 2011 - 19:36 #2
Skærm, mus og tastatur.
Avatar billede piranha29 Nybegynder
19. marts 2011 - 19:38 #3
Hej

Skærm mus tastatur osv har jeg hvad jeg skal bruge. Det er kun selv maskine og det indmad der nu skal i den af ram, grafik, processor, harddisk osv osv hvor jeg som sagt er på herrens mark.
Avatar billede LsrcrNiller Nybegynder
19. marts 2011 - 19:55 #4
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener. Men jeg kender nogle sider, hvor du kan finde okay billige gamer-computere til nogle top priser.

http://topdata.dk/
http://www.fcomputer.dk/Systemer/MediO_Gamer,PrimO_Gamer,UltimO_Gamer

Håber du kunne bruge det :)