Avatar billede Menjat Nybegynder
19. marts 2011 - 18:40 Der er 10 kommentarer

Et program til redigering af Video

Hej .. Jeg søger et program til redigering af video, som kan følgende:
- Indsætte tekst i ønsket antal sekunder
- (evt. at klippe i filmen)
- Sådan så man kan se hvor langt man er henne i filmen, og har mulighed for at pause og skrue frem og tilbage
- Have forskellige designs til f.eks Skrift design, Zoom funktion, om videoerne skal have en overgang i mellem .. osv.

Det der med at indsætte tekst i ønsket antal sekunder, der plejede jeg før hen at klippe filmen og insætte tekst i et andet program og derefter sætte filmen sammen - men det var bøvlet og unøjagtigt.

Jeg har prøvet:
Movie maker, Live movie maker, Adobe photoshop Elements 6,0,
Adobe Premiere Elements 4,0
Avatar billede LsrcrNiller Nybegynder
19. marts 2011 - 20:02 #1
Camtasia Studio 7 burde være god. Jeg bruger det selv, og finde det temlig godt ;)
Avatar billede Menjat Nybegynder
19. marts 2011 - 22:26 #2
Jeg har Camtasia Studio 6 .. Men der kan Jeg kan kun få teksten til at blive på i max 5 sekunder ..
Kan 7'eren os kun det ? eller er det bar fordi jeg har overset noget ?
Jeg kunne heller ikke klippe i filmen ..
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
19. marts 2011 - 23:01 #3
Moviemaker kan da det hele???
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. marts 2011 - 18:40 #4
Hvis du er villig til at betale lidt så har jeg hørt at Pinacle studio skulle være godt og et af de mest solgte

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/

du kan hente en 30 dages version før du beslutter om du vil købe
http://apps.avid.com/Studio_trial/
Avatar billede Menjat Nybegynder
20. marts 2011 - 23:38 #5
Movie maker .. kan jeg også kun få teksten til at blive på i 4-5 sekunder, og jeg kan heller ikke lave det sådan at teksten ikke sidder midt i skærmen .. men det kan være den skal opdateres ?
Og med Live movie maker - der kan jeg ikke få projektet konverteret over i en anden format ??

Jeg vil prøve Pinacle Studie

I er velkommene til at fortsat poste her :)
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
21. marts 2011 - 13:44 #6
Det er altså ikke programmet der er noget galt med, bare dig der ik gider bruge tiden på at lærer det at kende.

Det kan eksportere i masser af formater og du kan selv bestemme hvor længe teksten skal stå på dit klip.

Teksten styrer du ved at trække tekstrubrikken længere, du kan helt selv kontrollere hvor længe det skal stå der.

Når du gemmer, skal du udgive din video, dvs gemme den i et format, her kan du vælge mange forskellige løsninger.
Avatar billede Menjat Nybegynder
24. marts 2011 - 20:58 #7
Ja åbenbart, jeg opgav for tidligt :/ ..
Men jeg har stadig ikke fundet ud af om man selv kan bestemme hvor teksten skal placeres ? - Umiddelbart kan jeg kun få den til at stå midt i skærmen, men i ønsket antal sekunder.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. april 2011 - 16:44 #8
Menjat>> har du fået afprøvet Pinnacle?
Avatar billede Menjat Nybegynder
06. april 2011 - 01:11 #9
Sikke sødt af dig at vende tilbage :) ... Jeg sidder med den nu, og det er rimelig godt ..
Men vil også gerne vide hvordan man flytter teksten et andet sted hen på billedet, i Movie Maker ?

Dem der er interesseret i de lovede point, sender bar et svar ..
Avatar billede Menjat Nybegynder
15. januar 2012 - 23:37 #10
det er fint med sindows media player .. må først få programmet senere nok om to år når jeg er 26 .... gog hvis jeg har ideer så indsltter jeg sort skærm og skriver min ide .