Avatar billede Magaca Nybegynder
18. marts 2011 - 22:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm svarer ikke.

Hej Eksperten.

Jeg har lige købt denne nye computer: http://topdata.dk/product.asp?product=7076. Jeg valgte den med Windows 7 installeret.

Jeg har nu sat bæstet til. Når jeg tænder for computeren går skærmen i sort som den altid gør lige før der kommer et billede, hvorefter den siger "no signal input". Jeg er ret sikker på at alle stikkene sidder i som de skal, da jeg har fået skærmen til at virke på min bærbare PC bare ved at sætte "skærmstikket" over i den istedet. Altså er den ifølge min logik galt med enten computeren (nok ikke, den er helt ny) eller mig (ret sandsynligt, jeg aner ikke hvad jeg laver). Jeg har et stik der går fra computeren til skærmen og et der går fra skærmen til min stikkontakt. Selvfølgelig også et der går fra computer til stik. Jeg ved ikke om der er noget der mangler. På forhånd mange tak!
18. marts 2011 - 23:02 #1
... altså ikke engang BIOS billed ?

Virker det som om PC'en iøvrigt 'snakker' / opstarter ?

Er der flere SKÆRM stik på PC'en ?
Avatar billede Magaca Nybegynder
18. marts 2011 - 23:37 #2
Jeg ved ikke hvad BIOS er, så det ved jeg ikke :/ Den går bare i sort og "power" knappen lyser grønt, og så siger den "No signal input". Og ja, den opstarter i den grad, jeg har højtaler sluttet til og den siger "windows lyden" hvis du forstår. Der er kun et stik der virker til mit kabel/skærm som er et VGA stik skulle jeg mene.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 09:23 #3
du skal bruge kommentar når du skriver herinde
svar er til lukning af spørgsmål hvis du ikke opnår noget

http://www.google.dk/images?hl=da&source=hp&biw=978&bih=827&q=vga+stik&gbv=2&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=vga

i opstarten kommer der en mulighed for at gå i bios og der fremkommer der et billede med tekst hvor du kan trykke delite eller hvilken tast du skal bruge for at komme i bios
den kan du ikke se vel

så er det enten ledningen eller stik
grafikkort der ikke sidder korrekt i slot eller et stik der er løst på den
man må gå ud fra at den er korrekt sat op med strøm forsyningen
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 09:26 #4
Avatar billede Magaca Nybegynder
19. marts 2011 - 11:33 #5
Jeg har fundet ud af det nu, jeg skulle bruge en ledning til DVI istedet for VGA. I må undskylde ulejligheden!
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2011 - 12:47 #6
hvordan fandt du ud af det