Avatar billede MartinDH Nybegynder
15. marts 2011 - 22:09 Der er 35 kommentarer

Problemer med import, af mails slettet i forbindelse med komprimering

Hej

I forbindelse med komprimering blev alle mine sendte mails slettet.

Jeg har fundet dem i  skraldespanden og flyttet dem til en ny mappe på skrivebordet ( back )Her ligger de både som bak fil og dbx fil.

Mit problem er at når jeg prøver at importere til express( import expres 6 - fra lagringsmappe og markere mappen på skrivebordet ( back), så kommer expres med meddelelsen " ingen meddelelser i denne mappe eller et andet program har de påkrævede filer åbne.

Det er ikke korrekt - hvad skal jeg gøre - jeg har mange mails som jeg har sendt, som jeg skal følge op på.

HJÆLP  Martin
PS kører XP og express 8
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. marts 2011 - 23:47 #1
læg mappen tilbage hvor den hører hjemme.
c:\documents and settings/administrator/Lokale indstillinger/Application data/microsoft/outlook/
Det kan godt være at du skal ikontrolpanelet mappeindstillinger og sætte mærke ved vis skjulte mapper først.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. marts 2011 - 23:48 #2
administrator=dit navn.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 00:01 #3
poko1 >> Er du sikker på stien?
Jeg mener dbx filer ligger her på en XP maskine: C:\Documents and Settings\*Dit brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 09:53 #4
Hej

Har fulgt stien C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express
( vejmand ).

Men her ligger allerede filerne "sendte mail", både som BAK fil og dbx fil.

Så det er en gåde hvorfor jeg ikke kan se dem i express ?

I samme mappe, Sti ligger andre mail mapper som jeg godt kan se !!

Så det ser ud til at jeg at mailene er der, men hvordan ser jeg dem lige ?
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 10:34 #5
Supplerende oplysninger :

Når jeg via import funktionen i express forsøger at "gennemse" - kan jeg ikke se stien kængere end fram til og med administator - og når jeg forsøger at kopiere mappe til et andet sted og forsøger at importere herfra kommer den igen op med fejl !
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. marts 2011 - 11:04 #6
Har du været i kontrolpanel og under mapper sat til at vise skjulte filer og mapper?
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 12:02 #7
Der har jeg gjort nu - og får nu mulighed fra import at kunne se stien.

Når jeg vælger at importere fra en overordnet identitet, får jeg lov til at vælge mappe - og systemet siger tillykke med importen - men der kommer ikke nogen mails ind i expres !

Hvis jeg vælger at importerer fra en lagringsmappe, får jeg kun adgang på stien frem til "tal og numre " - og når jeg så gennemføre importen siger den at der ingen meddelser i mappen er eller at andet program bruger mappen.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 12:32 #8
Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig, men der er en risiko for at det går galt, når jeg ikke selv sidder ved maskinen, så det er på eget ansvar.
Det er vigtig at holde tungen lige i munden.  :-)

Allerførst:
Er vi enige om at det kun drejer sig om mails i mappen "Sendt post"?
Og mappen "Sendt post" i Outlook Express er tom, eller de mails der wer der, skal ikke gemmes?

Hvis der ligger nogle mails i "Sendt post" nu, som du gerne vil gemme, kan du flytte dem til en anden mappe inden vi starter, f.eks. mappen "Klader" eller en mappe du opretter til formålet.

Luk nu Outlook Express, og opret en mappe på skrivebordet og kald den "Originale mapper til Express"
Kopier nu "Sendt post.dbx" og "Sendt post.bak" fra C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express til den nye mappe.

Herefter sletter du "Sendt post.dbx" og "Sendt post.bak" fra C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Nu skal vi bruge den "Sendt post.bak" som er størst, enten den du lige har kopieret til skrivebordet, eller den du fandt i skraldespanden. Du kan evt også se ud fra datoen på filerne, hvilken af dem det er vi skal have fat i.
Kopier nu den fil til mappen C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express, og omdød den til "Sendt post.dbx"

Nu skulle der gerne kun være en "Sendt post" fil i mappen C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express.

Åbn Outlook Express, og du burde kunne se dine sendte mails igen.

Jeg har hjulpet en del med samme problem, men hvis der bliver flytet, kopieret, omdøbt eller slettet forkert, så er det meget svært at rette op på igen, da jeg ikke kan se hvad der er gjort.

Så det er vigtig at du gør som jeg skriver, så kan vi altid komme tilbage til udgangspunktet, hvis det ikke funker.
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 16:36 #9
Hej Vejmand

Fulgte de opskrift, kunne se at der kun lå en fil med sendt post - som jeg nu havde omdøbt til "sendt post.dbx"

Men jeg kunne stadig ikke se mails i outlook.

Prøvede at genstarte maskinen - det hjælp heller ikke - når jeg nu følger stien, er den kun valid frem til \Microsoft\outlook Expres - og jeg kan ikke længere se mails, hverken filen med sendte mails - eller de andre !

Jeg har forsat adgang til andre mapper via outlook
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 16:45 #10
Hmmm, det var det jeg frygtede, det er allerede ved at gå galt....
Det er vanskeligt, når jeg ikke sidder ved computeren.
Du er nødt til at være meget meget præcis i dine kommentarer, ellers går det galt. (det siger min erfaring)

Nu skriver du om Outlook, jeg formoder du mener Outlook Express?

Citat:
Fulgte de opskrift, kunne se at der kun lå en fil med sendt post - som jeg nu havde omdøbt til "sendt post.dbx"

Hvor lå den fil? Kopierede du den, flyttetde den, eller omdøbte du den bare der hvor den lå?
Hvor stor var den i forhold til den oprindelige "Sendt post.dbx"?

Er der slet ingen filer i C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Hvis der er nogen, så nævn dem her (Alle filer, incl. efternavn)
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 17:04 #11
Du har ret - det er express - sorry.

Hvis jeg "klikker" mig gennem systemet, får jeg kun adgang frem til\Microsoft\outlook Expres - men når jeg indsætter hele stien nu, får jeg adgang - super.

Her ligger alle mappe filerne - herunder den jeg kopierede jævnfør din beskrivelse - efter at have slettet de 2 der lå der i forvejen.

Det gælder i øvrigt for de filer der ligger,  at de ligger både som bat og dbx - undtagen naturligvis " sendte mails" som kun ligger i en variant - den fil jeg havde omdøbt til dbx.

Men når jeg ser på egenskaben af filer - så er det "type Bak fil" - betyder det noget ?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 17:28 #12
Hmm, nu skriver du om .bat filer, går ud fra du mener .bak

Og ja, jeg tror godt det kan skyldes at den opfatter den som type bak.

Vi prøver noget andet.

I C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express omdøber du "Sendt post.dbx" til "Sendt post.bak"

Nu er den tilbage som før.

Nu kopierer du filen "Sendt post.dbx" fra  "Originale mapper til Express" til C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Så er den også tilbage som før.

Nu omdøber du "Sendt post.bak" i C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express til "Sendt post.dbx"

Den vil sige at den findes, og om du vil overskrive den. Det siger du ja til.

Under alt dette skal Outlook Express være lukket

Åbn igen Outlook Express, og se om dine mails er der.

Hvis ikke, skal vi sikre os at det er den rigtige lagringsmappe vi arbejder i.

Stien til lagringsmappen finder du her: Åbn Outlook Express -> Funktioner -> Indstillinger -> Vedligeholdelse -> Lagringsplacering
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 18:21 #13
Hej

Har fulgt anvisningerne - det hjalp ikke.

Den kommer ikke med advarsel om overskrivning - og selv om den er omdøbt til dbx - har den forsat filtype. Fra typene har jeg altså en sendt post fil af dbx og bak liggende.

Har checket lagringsmappen den er korrekt.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 18:39 #14
Hvis den ikke kommer med en advarsel om overskrivning, så er det fordi du gør det forkert.
Husk at filnavn skal være nøjagtig det samme som den originale, både med hensyn til store og små bogstaver, mellemrum og lign.

Det er med 99,9% sikkerhed årsagen til det ikke virker.

Du kan se på størrelsen af filerne, om du får det gjort rigtig...

Den "nye" .dbx skal have samme størrelse som den "gamle" .bak

Ellers funker det ikke.......

Husk, ikke at ændre noget på filerne i  "Originale mapper til Express" du har liggende på skrivebordet, så vi har en chance for at komme tilbage til udgangspunket......
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 18:45 #15
Har du forresten været i mappeindstillinger, og sætte den til at vise filtypenavne?

Det er vel ikke fordi, når du omdøber, så kommer filen til at hedde "Sendt Post.dbx.bak" i stedet for "Sendt Post.dbx"

Du skal ha den sat til at vise filtypenavne, så går det hele meget lettere......
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 19:51 #16
Du havde ret med hensyn til mappeindstillingerne - her havde jeg lavet en fejl.

Men da jeg så gentog din "opskrift" gik det galt der hvor den skulle overskrive - fik en advarsel som sagde at jeg ikke kunne ændre filnavn, da det allerede fandes.
Så nu er status at at der ligger en fil af hver format af sendt post i mappen.

Nu er expres begyndt at spørge om jeg vil komprimere - altså det der gav mig problemer fra starten - men ville det være en løsning, som situationen er nu ?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 20:15 #17
Først, sig nej til at komprimere, det giver kun problemer...jeg skal senere vise dig, hvordan du får Outlook Express til at lade være med at spørge......

Og nu, slet de 2 Sendt post filer fra C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Nu kopierer du filen "Sendt post.bak" fra  "Originale mapper til Express" til C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Nu skulle det så gerne være den eneste send post fil i mappen.

Omdøb den til "Sendt post.dbx"

Nu burde det funke........
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 21:34 #18
Hej
Der er nu kun den ene omdøbte sendt post fil i mapper (bak fil som er blevet omdøbt til dbx)

Men jeg kan forsat ikke se posten i express
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 21:45 #19
Hmm, det forstår jeg ikke helt......

1) Hvor stor er filen "Sendt post.bak" i mappen på skrivebordet?
2) Hvor stor er filen "Sendt post.dbx" i mappen på skrivebordet?
3) Hvor stor er filen "Sendt post.dbx" i mappen i Outlook Express?

4) Når du kiggger i "Sendt post" inde i Outlook Express, er den så helt tom?

Hvis den er tom, så prøv at sende en mail til dig selv.
Når du har gjort det, skulle den gerne være i "Sendt post".
5) Er den det?
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 22:00 #20
Hej

Filerne på skrivebord dbx 304.443 kb og bak er 628.513 kb.

I outlook express er dbx ( den omdøbte bak ) 613 mb.

Den mail jeg har sendt er nu i mappen "sendt post" - så fremadrettet virker det åbenbart - men de mails der "forsvandt i går" kan jeg forsat ikke se
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 22:15 #21
Det er da vildt underligt....det viser jo, at det er den rigtige fil der er flyttet....

Prøv at sende en mail til dig selv, med en vedhæftet fil (rimelig stor)

Og se derefter om "Sendt post.dbx" er blevet større.

Inden du gør det, kan du lige åbne mappen C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express og sætte visning til "Detaljer"

Så skulle den gerne vise størrelsen på filerne i kb her også.......
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 22:31 #22
Lige en ting jeg først ser nu: Er du ikke logget ind med et bruger navn på XP?

Jeg ser at stien er C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Jeg vil da mene den burde være: C:\Documents and Settings\Dit brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Måske vi roder rundt i den forkerte mappe? Du skrev godt nok tidligere at det var den rigtige lagringsmappe, men tjek lige igen.
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 22:36 #23
Hej

Har sendt en vedhæftet fil på 103 kb - men "sendtpost.dbx" - står forsat på det samme - 628.513 kb.

Prøvede at gensende den - kan se at tidspunktet for at filen bliver ændret (22:31) passer - men den bliver altså ikke større ?
Hvordan systemet kan registrere at filen er blevet ændret - og den så ikke samtidig bliver - det forstår jeg ikke ?

Jeg kan se de sendte filer i expres ! - men hvor mon de er ?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 22:43 #24
Hmm, ja jeg forstår det heller ikke rigtig....hvad med mit sidste spørgsmål om stien?
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 22:56 #25
Jeg har ikke noget brugernavn - er logget ind som administrator,( har naturligvis et pasword ) og når jeg checker brugerkonti er der kun denne konti - samt en gæstekonto som ikke er aktiveret
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 23:01 #26
Prøv: Start -> Søg -> Søg efter *.dbx

Søg over hele computeren, se om der kommer andre placeringer op på .dbx filer

Det vil sikkert tage et stykke tid, alt efter hvor meget du har på din pc.....
Avatar billede MartinDH Nybegynder
16. marts 2011 - 23:44 #27
Der er noget helt galt - når jeg søger kommer den kun med de dbx filer, som vedrøre sendt post - og det kan jo ikke være rigtigt.

Jeg har skrevet *.dbx både i feltet søg pc og i feltet søg filer - og det er jo helt skævt - jeg kan jo se at der ligger en række dbx filer i Microsoft\Outlook Express
Avatar billede vejmand Juniormester
16. marts 2011 - 23:58 #28
Hmm, er der ikke noget med den skal indstilles til at søge i skjulte filer, system filer osv.
Prøv at kigge på de muligheder der er.....
Dem den finder, er måske dem du har kopieret ud på skrivebordet?
Avatar billede MartinDH Nybegynder
17. marts 2011 - 12:49 #29
Hej

Beklager at jeg først vender tilbage nu - har været på IT expo - ikke nogen stor oplevelse !
Det lykkes mig via søge assistenten at køre en søgning på *dbx.

Ud over dem vi kender ( express / filer på skrivebord, ligger der 4 filer i noget der hedder C\recycler. De er parvis ens således at de er rettet den 15 og 16 - men også parvis lige store - både den 15 og 16 (628.516 og 304.444 )

Kan det være disse filer der "blokker" ?
Avatar billede MartinDH Nybegynder
17. marts 2011 - 14:06 #30
Har nu haft tid til at gennemgå alle mapperne i express - og det viser sig at ca ½ delen er tomme.

Men i søgninge - se ovenfor - er de alle i express  - altså i den sti du har arbejdet med hele tiden.

C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express

Det virker som om at express ikke kan "læse" her ?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. marts 2011 - 14:17 #31
Det er dem i papirkurven, så det hjælper ikke......

Jeg er desværre ved at løbe tør for idéer. Jeg har gjort det på denne måde flere gange, uden nogen problemer, så jeg ved ikke lige hvor det går galt.....

Nu er det noget tid siden jeg har brugt Outlook Express, så jeg kan ikke helt huske hvordan det er, men prøv at åbne Outlook Express, og såkigge i mappestrukturen, om der er en "importerede" eller andre mapper du ikke har set.
Jeg siger det fordi du tidligt skrev at importen lykkedes fra en overordnet identitet.
Udvid alle mapper og undermapper, måske der er noget et sted......

Jeg vil også stadig gerne se navnene på alle filer i mappen  C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{8C439765-201A-4D86-BCDE-D3A7EDF2ED03}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede vejmand Juniormester
17. marts 2011 - 14:21 #32
Sorry, havde ikke set dit sidste indlæg.....

Jeg tror det er noget med den overordnede identitet, ved ikke om du kan vælge den på en eller anden måde, når du har åbnet Outlook Express?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. marts 2011 - 14:28 #33
Avatar billede MartinDH Nybegynder
17. marts 2011 - 17:06 #34
Jeg har snakket med MS - de fraråder at bruge expres - foreslår at bruge windows light !
Men det hjælper jo ikke på mine mistede mails !

De sagde også man kunne få en dbx extractor - har været på nettet og købt et produkt fra en virksomhed der hedder Stella - og så må jeg prøve at se om jeg i det mindste kan få trukket data ud !

MS siger også at express automatisk komprimere - og det kan man ikke gøre noget ved !( når den fylder mere end 2 GB )

Har leget lidt med extractoren - og den kan konvertere på mappeniveau - men kan desværre kun søge med til før \ microsoft\outlook express - så det skal jeg nok få sjov med !

Tak for din hjælp - surt at det ikke lykkes - fremadrettet skal jeg nok finde et andet mail program - har faktisk også outlook, men har 2 forskellige mail adresser.
Jeg vil gerne give dig nogle point for indsatsen - selv om det ikke lykkes - hvordan gør jeg det ?
Skal gå nu, så jeg vender først tilbage i morgen
Avatar billede vejmand Juniormester
17. marts 2011 - 17:28 #35
Du giver point ved at acceptere det svar jeg kommer med her.

Man kan nu sagtens slå komprimering fra, det har jeg gjort på flere computere:

Du kan "nulstille", så den først kommer igen efter 100 åbninger.
Så skal du nulstille igen.

http://www.eksperten.dk/ (...)

Go to: Start>Run>Regedit>OK and find this key.

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{long number}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0.

Clik on 5.0 -In the right hand pane and find *Compact Check Count* >right click>modify>decimal>and set the value to 0, zero).
This will reset the prompt, and you won't see it again for
another 100 closings