14. marts 2011 - 10:46 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

begrænsning i Outlook

hej, mit problem er at jeg ikke kan åbne links i Outlook, jeg har haft insalleret en anden browser Opera, og kan derefter ikke åbne mine links i Outlook, har sat IE til at være Standard men det har intet hjulpet.

har list tidligere spørgsmål om det men har ikke fundet svar på det endnu, håber der en som har løsningen
Avatar billede Blandy Praktikant
14. marts 2011 - 10:54 #1
Hvad sker der hvis du prøver at åbne linket? kan du ikke trykke på linket eller hvordan?
14. marts 2011 - 10:58 #2
jeg kan godt trykke men for beskeden:
handling blev afbrud pga begrænsninger på computer kontakt system adminstratoren
Avatar billede Blandy Praktikant
14. marts 2011 - 11:08 #3
Er det en hjemme pc eller domæne maskine?
14. marts 2011 - 11:09 #4
hjemme pc (:
Avatar billede Blandy Praktikant
14. marts 2011 - 11:38 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 11:39 #6
Kig denne løsning: http://www.eksperten.dk/spm/890353#reply_7534919

Direkte link!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 11:41 #7
hæhæ - samme mulige løsning indenfor 1 minut :)
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 12:04 #8
Hvis windows 7: Kontrolpanel\Programmer\Standardprogrammer\Angiv tilknytninger

Nede i bunden finder du HTTP og HTTPS protokollerne. De skal indstilles til den browser som skal åbne linkene.
14. marts 2011 - 17:50 #9
Generelt:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Hvilken Browser ? / Version ?

---

IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...

http://windows.microsoft.com/en-GB/windows7/Change-your-default-web-browser
14. marts 2011 - 18:24 #10
Windows 7 sorry (:
5+6 som sagt har jeg kigget på de forskellige sider her inde, omkring emnet blandt andet det i linker til (: og hjælper ikke, kan ikke finde HTML, da jeg har haft opera installeret s:

det er standard programmet (: og protokollerne er iorden s:

andre forslag?(:
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 18:42 #11
Kan du lave et printscreen af indstillingerne som beskrevet i #8?
Blot til sammenligning, så ser mit sådan her ud: http://peecee.dk/uploads/032011/Unavngivet15.jpg
14. marts 2011 - 18:47 #12
http://gupl.dk/57503/
her så kan i se hvordan det ser ud :P
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 18:49 #13
Der sker tit rod i de browsere når man skifter browsere. Vil lige høre:
Hvilken browser vil du have til at åbne de links?
Hvilke andre browsere har du?
Efter hvilken installation gik det galt?

Er det det samme med links fra f.eks. skype, messenger, word- og pdffiler?
Altså er det galt med links fra alle filer/programmer, som kun ligger lokalt på din pc, eller er det KUN i Outlook?
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 18:51 #14
Der tikkede lige et screenshot ind :D

Der ser helt rigtigt ud - altså hvis du vil have IE til at åbne de links (frarådes. Synes det er en skodbrowser ;)).
14. marts 2011 - 18:55 #15
jeg elsker IE, syntes jkart det er bedst..
men efter jeg har installeret opera fuckede det op, det ser sådan her ud i Regedit

http://gupl.dk/57504/
tror det der fejlen ligger, da Opera ligger til HTML, men har ingen ide om hvordan jeg for den lavet om til IE
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 19:02 #16
Citat fra #9 IE - Funktioner - Internetindstillinger - Programmer - Standard Webbrowser - [Benyt som Standard] ...
Virker det?

Citat fra #13 Er det det samme med links fra f.eks. skype, messenger, word- og pdffiler?
Altså er det galt med links fra alle filer/programmer, som kun ligger lokalt på din pc, eller er det KUN i Outlook?

Svar tak :)

Forresten... Åbner linksne i Opera eller slet ikke?
14. marts 2011 - 19:06 #17
det er standard program ja (:
det virker fint s: kan ikke sende filer, msn længere men ellers er der intet
14. marts 2011 - 19:09 #18
jeg bruger ikke opera mere, som du kan læse tidligere skriver jeg hvilken besked jeg for når jeg prøver (:
Avatar billede pstidsen Novice
14. marts 2011 - 19:13 #19
Så er det ikke noget med protokollerne. Der må være noget galt i Outlook ...

Hvilken Outlook version?
14. marts 2011 - 19:16 #20
2010, nej er os kommet frem til det intet har med protokolerne at gøre, udover det i regedit, det syntes jeg ser underligt ud s:

det sker når jeg prøver at åbne link i Outlook
se link
http://gupl.dk/57505/
14. marts 2011 - 19:55 #21
flere forslag (:
14. marts 2011 - 20:06 #23
den er prøvet /;
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 20:13 #24
Gammelt trick, men prøv det:
regsvr32 urlmon.dll

Skriv det i Start -> søgefeltet og tryk enter.
Prøv nu links igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2011 - 20:13 #25
Muligvis skal pc genstartes - kan sgi ikke huske det...
14. marts 2011 - 20:21 #26
den er desværre osse prøvet, fandt den ved en Google søgning s: har en ven der har samme problem hvad det er ved vi ikke s:
14. marts 2011 - 23:09 #27
Indtil videre mangge tak for alle svarene (:
men problemet er stadig ikke løst s:
15. marts 2011 - 07:09 #28
(Synes ikke du har svaret/kommenteret #16 ???)
15. marts 2011 - 08:11 #29
nej undskyld, det er i Office programmerne, det er umiddelbart kommet efter installation af SP1
01. april 2011 - 10:26 #30
Fik ikk lyst problemet så valgte reinstallation, spurgte mange forskelige steder og fik gode svar dog hjalp det desværre ikke men tak for hjælpen.
01. juni 2011 - 21:14 #32
Jeg rigtigt ked af jeg ikke har fået svaret nu, er glad for hjælpen i gav mig, og de mange svar, ved dog ikke hvem jeg syntes fortjener point mest, men smid et svar alle der har deltaget så fordeler jeg dem ud til jer!, det kan ikke bliver så meget men bedere end ingen ting :). deler point ud søndag, så hvis folk ikke har lagt svar deler jeg dem ud mellem dem der har :)
01. juni 2011 - 21:26 #33
Ping ?

(Dette er så et [svar]...)
Avatar billede pstidsen Novice
01. juni 2011 - 23:28 #34
.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juni 2011 - 23:45 #35
Til en anden gang eller andrensåer løsningen.
Du kan løse problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende.
- Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
- Dobbelt klik på .html key and select Modify...
- Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile"
- Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
- Skift værdien til det samme "htmlfile"
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2011 - 23:57 #36
poko1 >> Det er jo foreslået allerede her: Skrevet man. d. 14. marts 2011 kl. 11:38:43| #5

Og svaret på her: Skrevet man. d. 14. marts 2011 kl. 18:24:37| #10

Så det........
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juni 2011 - 00:08 #37
Ok skimmede for hurtigt men det plejer at være løsningen hvis man gør det nøjagtigt jeg har lavet den rettelse for mange og hver gang fordi de havde brugt firefox eller crome.
02. juni 2011 - 00:57 #38
karise_larry
- svaret/løsning blev en reinstallation af maskine, da ingen her på eksperten, spywarefri, hol eller recordere hjalp, så tog jeg den sidste mulighed der vvar :)
06. juni 2011 - 01:03 #39
så der delt point ud til dem der skrev svar som lovet :)